DSpace Repository

Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modelinin 8. Sınıf Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ordu İli Örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Aksoy, Hakan
dc.contributor.author Zayimoğlu Öztürk, Filiz
dc.date.accessioned 2022-08-16T10:34:48Z
dc.date.available 2022-08-16T10:34:48Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation OMÜ Eğt. Fak. Derg. / OMU J. Fac. Educ. 2014, 33(2), 439-454 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1875
dc.description.abstract Bu araştırmada 2013-2014 eğitim öğretim yılında ilk kez uygulanan temel eğitimden orta öğretime geçiş sisteminin, bu sınava girecek olan 8. sınıf öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Güncellenen sınav sistemiyle orta öğretime geçiş olanağı bulacak olan 8. sınıf öğrencilerinin sınav sistemine yönelik görüşlerinin ortaya konulması; sistemin, kitle üzerinde yarattığı etkiyi ortaya koyması bakımından önem arz etmektedir. Belirtilen bu amaç ve önem doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu, Ordu ili merkezinde bulunan ortaokulların 8. sınıflarında eğitim-öğretime devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmış ve kolay ulaşılabilirlik (convenient sampling) örnekleme yöntemi ile açık-uçlu soru formu uygulaması yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise kuramsal anlamda belirgin olmayan temalar ve eğer varsa alt temaların oluşturulması ile yapılan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların çoğunluğunun Temel eğitimden orta öğretime geçiş sistemini (%76.2) ve ortak sınavların uygulanmasını (%80.0) olumlu bulduğu görülmüştür. Ancak yenilenen geçiş sisteminin ve uygulanan ortak sınavların bazı aşamalarında sorunlarla karşılaştıklarını belirtmişlerdir. Bu karşılaştıkları sorunların çözümüne ilişkin önerileri de görüşleriyle ortaya koymuşlar. Öğrenci görüşleriyle ortaya konulan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin eğitim politikası geliştirenlerin duyarlılık göstermesinin sistemin gelişmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. en_US
dc.description.abstract In this study, it is aimed to evaluate the transition system from basic education to higher education that was practiced for the first time in the 2013-2014 academic years, according to 8th grade student’s views. To put students views about updated examination system, in which the 8th grade students will have the opportunity to transition to higher education, is important to show the impact on mass. In accordance with this specified purpose and significance, the universe of the study consists of 8th grade secondary school students in the Ordu city center. Convenient sampling (easily accessed) method which is used in qualitative research methods was applied with an open-ended questionnaire form. In the analysis of qualitative data, the non-significant theoretical themes and sub-themes, if there is, was created with the content analysis method. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.isversionof doi: 10.7822/omuefd.33.2.8 en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Değerlendirme en_US
dc.subject Evaluation en_US
dc.subject Öğrenci Görüşleri en_US
dc.subject Student Views en_US
dc.subject Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş Sistemi en_US
dc.subject Transition Model From Elementary to Higher Education en_US
dc.title Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modelinin 8. Sınıf Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ordu İli Örneği) en_US
dc.title.alternative The Evaluation of the Transition Model from Elementary to Higher Education in terms of 8th Grade Student Views (Ordu Sample) en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR10408 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account