DSpace Repository

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Eğitimi Özyeterlik Algılarının İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Öztürk, Talip
dc.contributor.author Şahin, Alper
dc.contributor.author Zayimoğlu Öztürk, Filiz
dc.date.accessioned 2022-08-16T10:34:09Z
dc.date.available 2022-08-16T10:34:09Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 293-311 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1874
dc.description.abstract Bu çalışmada, Çevre Eğitimi dersi alan ve almayan sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiş olup, araştırmaya Ordu Üniversitesinde öğrenim gören Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinden oluşan 49’u kadın ve 23’ü erkek olmak üzere toplam 72 öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının 45’i 1. sınıfa, 27’si 2.sınıfa devam etmekte olup, 54 kişi şehirde, 18 kişi ise kırsalda yetişmişlerdir. Veri toplama aracı olarak Özdemir, Vural ve Aydın (2009) tarafından geliştirilen “Çevre Eğitimi Özyeterlik Algı Ölçeği” kullanılmıştır. 5’li likert tipinde toplam 15 maddeden oluşan ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.76 olarak hesaplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız gruplar t-testi ve Mann Whitney-U testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, çevre eğitimi dersi alan ve almayan öğrencilerin çevre eğitimi özyeterlik algısı karşılaştırıldığında iki grup arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ancak dersi alan öğretmen adaylarının puan ortalamalarının dersi almayan öğretmen adaylarından yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca, erkeklerin çevre eğitimi özyeterlik algı puanlarının kadınların özyeterlik algı puanlarından yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının yetiştikleri yerleşim birimine göre ise iki grup arasında anlamlı bir fark bulunmamakla beraber kırsalda yetişen öğretmen adaylarının çevre eğitini özyeterlik algısı şehirde yaşayan öğretmen adaylarına göre daha yüksektir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.isversionof 10.17539/aej.49702 en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Çevre Eğitimi en_US
dc.subject Efficacy Perception en_US
dc.subject Environmental Education en_US
dc.subject Özyeterlik Algısı en_US
dc.subject Primary School Teacher Candidates en_US
dc.subject Sınıf Öğretmeni Adayları en_US
dc.title Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Eğitimi Özyeterlik Algılarının İncelenmesi en_US
dc.title.alternative The Investigation of Primary School Teacher Candidates’ Efficacy Perception of Environmental Education en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR10408 en_US
dc.contributor.authorID TR50557 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account