Ülkemizin eğitim sistemine yönelik son yıllardaki değişiklikler dikkate alındığında en köklü değişimin 4+4+4 adıyla kesintili zorunlu eğitim sistemine geçilmesi olduğu görülmektedir. Eğitim sistemlerinde yapılan değişikliklerin başarıya ulaşması, öğretmenlerin söz konusu değişimi doğru anlaması ve uygulaması, yapılan değişim hakkında bilgilendirilmesi ve değişimle ilgili karar verme süreçlerine katılımları gibi pek çok konuyla yakından ilgilidir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 4+4+4 eğitim sisteminin hayata geçirilmesine yönelik görüşleri ile bu öğretmenlerin uygulamada karşılaştıkları sorunlar ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri, 198 Sosyal Bilgiler öğretmeninden oluşan bir çalışma grubu aracılığı ile belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan, geçerlik ve güvenilirlik çalışması yapılmış 21 maddeden oluşan likert tipi bir ölçme aracı kullanılmıştır. Ayrıca Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 4+4+4’ün uygulamasında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış açık uçlu sorular aracılığıyla toplanan verilere içerik analizi yapılmıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin eğitim programlarının yoğunluğu, altyapı eksikliği, öğretmen istihdamı, eğitimin politikleştirilmesi gibi sorunları ön plana çıkardıkları görülmüştür.
When the changes in the educational system of this country during the recent years are considered, it is observed that the most fundamental change has been the transition to the non-continuous compulsory education system under the title 4+4+4. Success of the changes made in the educational systems is closely related to various matters, such as correct understanding and application of the mentioned change by teachers, informing of them about the made change and their participation in decision making processes about the change. In this context, the purpose of this research is to determine the opinions of Social Studies teachers serving in state schools connected to the Ministry of National Education regarding 4+4+4 education system. Based on this purpose, opinions of Social Studies teachers about materialization of 4+4+4 education system, and problems encountered during implementation by these teachers and their solution proposals regarding the problems were attempted to be determined by a study group made of 198 Social Studies teachers. In the research, a likert type measuring tool was used made of 21 articles that were prepared by the researcher as a data collection tool and whose validity and reliability study was made. Furthermore, in order to determine the problems of Social Studies teachers in the implementation of 4+4+4 and their solution proposals, content analysis was made on data gathered by semi structured, open ended questions prepared by the researcher. It was observed that Social Study teachers featured problems including the intensity of educational programs, infrastructure deficiency, and politicizing of teacher staffing and education.