Bu çalışmanın amacı, Van ilinde bulunan ilköğretim okullarında hazırlanan
stratejik planların taklitçi eşbiçimcilik düzeylerine ilişkin yönetici ve öğretmen
görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu stratejik
planlama sürecine katılan 40 katılımcıya uygulanmış ve içerik analizi ile incelenmiştir.
Görüşme formlarından elde edilen veriler ışığında söz konusu planların birbirlerinden
yararlanarak hazırlandıkları yani taklitçi eşbiçimcilik anlamında birbirlerine benzediği
sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this study the mimetic isomorphism levels on strategic
plans that are prepared at primary schools in Van province is to determine the opinions
of teachers and administrators. The interviewing form improved by the researcher was
applied to 40 subjects and context analyzes were done. In the light of the data taken
from the interviewing forms, it can be easily said that these plans were similar to each
other; in other words, these plans were prepared as mimetic isomorphism.