DSpace Repository

Elementary First Year Students’ Success on Reading-Writing

Show simple item record

dc.contributor.author Bayat, Seher
dc.contributor.author Çelenk, Süleyman
dc.date.accessioned 2022-08-16T10:26:37Z
dc.date.available 2022-08-16T10:26:37Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Elementary Education Online, 14(1), 13-28, 2015. en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1862
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma becerileri başarı düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla Bolu ili merkez ilçesine bağlı 37 ilköğretim okulundan Maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla 5 okul seçilmiştir. Araştırma bu okullardan eşit sayılarda şans yoluyla seçilen 50 birinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin okuma- yazma başarı düzeylerini belirlemek için okuma, yazma ve okuduğunu anlama ölçme araçları geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuma, yazma ve okuduğunu anlama becerileri başarı düzeyinin yeterli olduğu sonucu elde edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of the study was to investigate first year students’ success on reading-writing. Using the maximum sampling method, the research was carried out in 2010-2011 school year and an equal number of fifty first year students selected randomly from the classes of the school, with different socio-economic levels. In the study, such scales were developed as the scales for the faculty of reading-writing in first- term and second- term, test for assessing the comprehension of reading-writing in first- term and second-term. The results obtained from the study indicate that reading, writing and comprehension skills of the students were adequate. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Elementary Education Online en_US
dc.relation.isversionof 10.17051/io.2015.64542 en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Comprehension Skills en_US
dc.subject İlkokuma Yazma Öğretimi en_US
dc.subject Initial Reading- Writing en_US
dc.subject Okuduğunu Anlama Becerileri en_US
dc.subject Okuma Becerileri en_US
dc.subject Reading Skills en_US
dc.subject Writing Skills en_US
dc.subject Yazma Becerileri en_US
dc.title Elementary First Year Students’ Success on Reading-Writing en_US
dc.title.alternative İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Yazma Becerileri Başarı Düzeylerinin Belirlenmesi en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR52792 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account