dc.contributor.author |
Bayat, Seher |
|
dc.contributor.author |
Çelenk, Süleyman |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-16T10:26:37Z |
|
dc.date.available |
2022-08-16T10:26:37Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Elementary Education Online, 14(1), 13-28, 2015. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1862 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma becerileri başarı düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla Bolu ili merkez ilçesine bağlı 37 ilköğretim okulundan Maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla 5 okul seçilmiştir. Araştırma bu okullardan eşit sayılarda şans yoluyla seçilen 50 birinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin okuma- yazma başarı düzeylerini belirlemek
için okuma, yazma ve okuduğunu anlama ölçme araçları geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuma, yazma ve okuduğunu anlama becerileri başarı düzeyinin yeterli olduğu sonucu elde edilmiştir. |
en_US |
dc.description.abstract |
The aim of the study was to investigate first year students’ success on reading-writing. Using the maximum sampling method, the research was carried out in 2010-2011 school year and an equal number of fifty first year students selected randomly from the classes of the school, with different socio-economic levels. In the study, such scales were developed as the scales for the faculty of reading-writing in first- term and second- term, test for assessing the comprehension of reading-writing in first- term and second-term. The results obtained from the study indicate that reading, writing and comprehension skills of the students were adequate. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Elementary Education Online |
en_US |
dc.relation.isversionof |
10.17051/io.2015.64542 |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Comprehension Skills |
en_US |
dc.subject |
İlkokuma Yazma Öğretimi |
en_US |
dc.subject |
Initial Reading- Writing |
en_US |
dc.subject |
Okuduğunu Anlama Becerileri |
en_US |
dc.subject |
Okuma Becerileri |
en_US |
dc.subject |
Reading Skills |
en_US |
dc.subject |
Writing Skills |
en_US |
dc.subject |
Yazma Becerileri |
en_US |
dc.title |
Elementary First Year Students’ Success on Reading-Writing |
en_US |
dc.title.alternative |
İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Yazma Becerileri Başarı Düzeylerinin Belirlenmesi |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR52792 |
en_US |