DSpace Repository

Primary Teachers’ Opinions about the Difficulties Encountered in the Application of the Basic Reading and Writing Curriculum

Show simple item record

dc.contributor.author Bayat, Seher
dc.date.accessioned 2022-08-16T10:25:57Z
dc.date.available 2022-08-16T10:25:57Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Elementary Education Online, 13(3), 759-775, 2014 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1861
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma programının uygulanmasında karşılaştıkları güçlüklere ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılında Bolu İli Merkez İlçesinde görev yapan 17 kişiden oluşan birinci sınıfı okutan öğretmenler üzerinde yürütülmüştür. Araştırma nitel veri analizine dayalı bir çalışmadır. Araştırmada öğretmen görüşlerini almak için açık uçlu anket formu geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma programının uygulanmasında kazanımlar, içerik, ses temelli cümle yöntemi, değerlendirme yöntemleri, bitişik eğik yazı öğretimi, veliler, eğitim denetmenleri ve yöneticiler ile ilgili güçlük yaşadıkları belirlenmiştir. Öğretmen görüşleri doğrultusunda programın; kazanım, içerik, değerlendirme yöntemleri, ses temelli cümle yöntemi, bitişik eğik yazı öğretimi ile ilgili ögeleri hakkında yaşanan güçlüklerin en aza indirilmesi için programın etkililiğini ortaya koyabilecek araştırmalar yapılması ve eğitim denetmeleri, veli ve sınıf öğretmenlerine ilkokuma yazma programı ve öğretimi ile ilgili seminerler düzenlenmesi önerileri getirilmiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of the study is to investigate teachers’ opinions regarding the difficulties they encountered in the application of the basic reading and writing curriculum. The research was carried out in 17 teachers who teach first grade level in Bolu city center in 2010-2011 educational year. The research is based on a qualitative data analysis. In the study open-ended survey scales were developed to determine the teachers’ opinions about the basic reading and writing curriculum. It was concluded that the teachers encountered difficulties in terms of reaching the attainments, content, phonics based sentence method, evaluation methods, teaching cursive script, parents, training inspectors, school administrators during the application of the curriculum. It was recommended that more research needs to be conducted about application of attainments, content, evaluation methods, phonics based sentence method in order to minimize difficulties encountered. In addition, seminars about basic reading and writing curriculum and its instruction need to be organized with the inspectors, parents and teachers. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Elementary Education Online en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Basic Reading and Writing Curriculum en_US
dc.subject İlkokuma Yazma Öğretimi en_US
dc.subject İlkokuma Yazma Programı en_US
dc.subject Öğretmen Görüşleri en_US
dc.subject Program Değerlendirme en_US
dc.subject Program Evaluation en_US
dc.subject Teachers’Opinions en_US
dc.subject Teaching Basic Reading and Writing en_US
dc.title Primary Teachers’ Opinions about the Difficulties Encountered in the Application of the Basic Reading and Writing Curriculum en_US
dc.title.alternative Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Programının Uygulanmasında Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR52792 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account