DSpace Repository

İlköğretim Türkçe 8. Sınıf Öğrenci Çalışma Kitabı’nın ‘Duygular’ Temasında Yer Alan Etkinliklere Metindilbilimsel Bir Yaklaşım

Show simple item record

dc.contributor.author Aydın, İlker
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:58:31Z
dc.date.available 2022-08-16T07:58:31Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2013, 32(1), 25-55 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1782
dc.description.abstract Bu araştırmada, İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı’nın ‘Duygular’ temasında yer alan ‘Nerede İnsan Varsa Orada Umut Vardır’, ‘Kedi Ağaca Çıktı’ ve ‘Hazır Olun Fırtına Geliyor’ adlı metinleri çözümlemek için hazırlanan Öğrenci Çalışma Kitabındaki etkinlikler, metindilbilim ölçütleri çerçevesinde değerlendirilmeye çalışılmıştır. ‘Metni Anlama ve Çözümleme’ başlığı altında yer alan etkinlikler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenerek yorumlanmış; ancak, söz konusu etkinliklerin, metinlerin küçük ölçekli yapısı düzleminde kaldığı gözlenmiştir. Sözcük çalışması olarak adlandırılan etkinlikler, sözcüklerin öykünün kurgusu içindeki işlevlerinin ve bağlamsal anlamlarının irdelenemediği, metin bağdaşıklığı ile bağdaşmayan ve yalnızca sözcüklerin sözlük anlamının öğretmeyi amaçlayan etkinlikler olarak değerlendirilmiştir. İncelenen metinlerde, öyküyü bir bütün olarak ören ve anlamsal büyük yapıya götüren yinelemeler ve gönderimlere dikkat edilmemiştir. Türkçe Öğretim Programı’nda (6-8. Sınıflar) ‘Okuduğu Metni Anlama ve Çözümleme’ başlığı altında belirtilen kazanımlar, genelde metindilbilimin ortaya koyduğu ölçütlerle örtüşmektedir. Bununla birlikte, bu kazanımlara ulaşmak için düzenlenen etkinlikler, öğrencide ‘metin’ kavramını içselleştirme, metni anlama ve üretmeyi gerektiren iletişim edincini kazandırmada yetersiz kalmıştır. Bu bağlamda, Öğrenci Çalışma Kitabındaki etkinliklerin, metnin anlamsal büyük yapısını ortaya koyacak biçimde yeniden düzenlenmesi önerilmektedir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Activity en_US
dc.subject Büyük Ölçekli Yapı en_US
dc.subject Etkinlik en_US
dc.subject Küçük Ölçekli Yapı en_US
dc.subject Macrostructure en_US
dc.subject Metin en_US
dc.subject Metindilbilim en_US
dc.subject Microstructure en_US
dc.subject Öğrenci Çalışma Kitabı en_US
dc.subject Student Workbook en_US
dc.subject Text en_US
dc.subject Textlinguistics en_US
dc.subject Turkish Teaching en_US
dc.subject Türkçe Öğretimi en_US
dc.title İlköğretim Türkçe 8. Sınıf Öğrenci Çalışma Kitabı’nın ‘Duygular’ Temasında Yer Alan Etkinliklere Metindilbilimsel Bir Yaklaşım en_US
dc.title.alternative A Textlinguistic Approach to the Activities Existed in the Theme of ‘Emotions’ in the Turkish Textbook of the Eight Grade of Primary Education en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR23265 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account