dc.contributor.author |
Özsoy, Gökhan |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-16T07:51:09Z |
|
dc.date.available |
2022-08-16T07:51:09Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri- 12/2 Bahar 2012 - 12/2 Spring 2012 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1768 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada öncelikle ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon becerilerinin ölçülmesi amacıyla bir ölçek geliştirilmesi; daha sonra bu ölçeğin uygulanmasıyla elde edilen sonuçlar üzerinden öğrencilerin kalibrasyon becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada geliştirilen matematiksel kalibrasyon ölçeğinin geçerli ve güvenilir (r= .93) olduğu bulunmuştur. Ölçeğin uygulanmasıyla elde edilen sonuçlar incelendiğinde, araştırmanın çalışma grubunu (N=94) oluşturan beşinci sınıf öğrencilerin (Yaş X=11.1, SS=.57) orta-üst düzeyde kalibrasyon becerisine sahip oldukları (X= 55.12, SS= 21.76); matematiksel kalibrasyon becerilerinin cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği (t= .501, p > .01); matematik başarı düzeyine göre ise anlamlı farklılık gösterdiği (F(2-91)=69.46, p < .001, ?2=.60) görülmüştür. Ayrıca matematik başarı puanları ile kalibrasyon puanları arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı ilişki (r= .85, p < .001) bulunmuştur. |
en_US |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to develop a scale to measure fifth grade students' mathematical calibration skills. Besides, it aims to determine students' calibration skills through this scale. Results of the study revealed that fifth-grade students (n= 94) enrolling to study, have a medium-high level of (M= 55.12, SD= 21.76) mathematical calibration skills. Furthermore, the results showed that students' mathematical calibration skills do not show significant differences with respect to their gender (t=.501, p > .01). However, students' calibration skills show significant differences when considering their level of mathematics achievement (F(2-91)=69.46, p <.001, ?2=.60). In addition, a positive and significant relationship was found between students' mathematical calibration skills and their mathematics achievement (r =.85, p <.001). |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB) |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Calibration |
en_US |
dc.subject |
Calibration Measure |
en_US |
dc.subject |
Kalibrasyon |
en_US |
dc.subject |
Kalibrasyon Ölçeği |
en_US |
dc.subject |
Madde Temelli Kalibrasyon |
en_US |
dc.subject |
Matematik Başarısı |
en_US |
dc.subject |
Matematiksel Kalibrasyon |
en_US |
dc.subject |
Mathematical Calibration |
en_US |
dc.subject |
Metacognition |
en_US |
dc.subject |
Üstbiliş |
en_US |
dc.title |
Ilkögretim Besinci Sınıf Ögrencilerinin Matematiksel Kalibrasyon Becerilerinin Incelenmesi |
en_US |
dc.title.alternative |
Investigation of Fifth Grade Students’ Mathematical Calibration Skills |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR10286 |
en_US |