DSpace Repository

Ilkögretim Besinci Sınıf Ögrencilerinin Matematiksel Kalibrasyon Becerilerinin Incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Özsoy, Gökhan
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:51:09Z
dc.date.available 2022-08-16T07:51:09Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri- 12/2 Bahar 2012 - 12/2 Spring 2012 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1768
dc.description.abstract Bu araştırmada öncelikle ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon becerilerinin ölçülmesi amacıyla bir ölçek geliştirilmesi; daha sonra bu ölçeğin uygulanmasıyla elde edilen sonuçlar üzerinden öğrencilerin kalibrasyon becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada geliştirilen matematiksel kalibrasyon ölçeğinin geçerli ve güvenilir (r= .93) olduğu bulunmuştur. Ölçeğin uygulanmasıyla elde edilen sonuçlar incelendiğinde, araştırmanın çalışma grubunu (N=94) oluşturan beşinci sınıf öğrencilerin (Yaş X=11.1, SS=.57) orta-üst düzeyde kalibrasyon becerisine sahip oldukları (X= 55.12, SS= 21.76); matematiksel kalibrasyon becerilerinin cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği (t= .501, p > .01); matematik başarı düzeyine göre ise anlamlı farklılık gösterdiği (F(2-91)=69.46, p < .001, ?2=.60) görülmüştür. Ayrıca matematik başarı puanları ile kalibrasyon puanları arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı ilişki (r= .85, p < .001) bulunmuştur. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to develop a scale to measure fifth grade students' mathematical calibration skills. Besides, it aims to determine students' calibration skills through this scale. Results of the study revealed that fifth-grade students (n= 94) enrolling to study, have a medium-high level of (M= 55.12, SD= 21.76) mathematical calibration skills. Furthermore, the results showed that students' mathematical calibration skills do not show significant differences with respect to their gender (t=.501, p > .01). However, students' calibration skills show significant differences when considering their level of mathematics achievement (F(2-91)=69.46, p <.001, ?2=.60). In addition, a positive and significant relationship was found between students' mathematical calibration skills and their mathematics achievement (r =.85, p <.001). en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Calibration en_US
dc.subject Calibration Measure en_US
dc.subject Kalibrasyon en_US
dc.subject Kalibrasyon Ölçeği en_US
dc.subject Madde Temelli Kalibrasyon en_US
dc.subject Matematik Başarısı en_US
dc.subject Matematiksel Kalibrasyon en_US
dc.subject Mathematical Calibration en_US
dc.subject Metacognition en_US
dc.subject Üstbiliş en_US
dc.title Ilkögretim Besinci Sınıf Ögrencilerinin Matematiksel Kalibrasyon Becerilerinin Incelenmesi en_US
dc.title.alternative Investigation of Fifth Grade Students’ Mathematical Calibration Skills en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR10286 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account