DSpace Repository

Bilmenin İllüzyonu: Matematiksel Problem Çözme ve Test Kalibrasyonu

Show simple item record

dc.contributor.author Kuruyer, Hayriye Gül
dc.contributor.author Özsoy, Gökhan
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:49:45Z
dc.date.available 2022-08-16T07:49:45Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 32 (2), 229-238 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1766
dc.description.abstract Prediction and evaluation which are metacognitive skills called calibration. Test calibration is a measure of difference of current test score and predicted score. With this respect, the purpose of this study is to investigate primary school fifth grade students’ problem solving achievement and their test calibration, and the relationship between problem solving skills and calibration skills including prediction and evaluation. One hundered twenty five students enrolling to fifth grade are participated in the study. Students’ problem solving skills and their test calibration status were measured by administering the Problem Solving Achievement Test (PCAT) which is developed by the authors. The results of the study revealed that there is no significant releationship between problem solving achievement and test calibration (r = 0.091, p > .05); additionally results also showed that there is a significant negative relationship (r = - 0.816, p < .01) between problem solving achievement and confirmed test calibration. en_US
dc.description.abstract Üstbilişsel beceriler arasında yer alan tahmin ve değerlendirme, kalibrasyon becerisi olarak kabul edilmektedir. Test kalibrasyonu ise, tahmin edilen test puanı ile gerçekleşen test puanı arasındaki farkın incelenmesi yoluyla elde edilmektedir. Bu bilgiler ışığında bu araştırmanın amacı, matematiksel problem çözme başarısının ölçülmesi yoluyla öğrencilerin test kalibrasyonu becerilerini belirlemek ve problem çözme başarı puanları ile karşılaştırma yoluyla kalibrasyon becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, 2011 yılında Aksaray ilinde 125 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırma sonunda problem çözme başarısı ile test kalibrasyonu puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunamazken (r = 0.091, p > .05); problem çözme başarısı ile doğrulanmış test kalibrasyon puanları arasında negatif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı ilişki bulunmuştur (r = - 0.816, p < .01). Diğer yandan öğrencilerin problem çözme başarı düzeylerine göre kalibrasyon puanlarının anlamlı biçimde farklılık gösterdiği [t(123)= 19.36, p < .01, η2= .75] görülmüştür. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Calibration en_US
dc.subject Kalibrasyon en_US
dc.subject Metacognition en_US
dc.subject Problem Çözme Başarısı en_US
dc.subject Problem Solving en_US
dc.subject Test Calibration en_US
dc.subject Test Kalibrasyonu en_US
dc.subject Üstbiliş en_US
dc.title Bilmenin İllüzyonu: Matematiksel Problem Çözme ve Test Kalibrasyonu en_US
dc.title.alternative Illusion Of Knowing: Test Calibration of Mathematical Problem Solving en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account