DSpace Repository

Factors Affecting Pre-service Teachers’ Choice of Teaching as a Profession

Show simple item record

dc.contributor.author Memiş, Aysel
dc.contributor.author Özkara, Yasin
dc.contributor.author Özsoy, Gökhan
dc.contributor.author Özsoy, Sibel
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:44:47Z
dc.date.available 2022-08-16T07:44:47Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Elementary Education Online, 9(3), 910-921, 2010. İlköğretim Online, 9(3), 910-921, 2010 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1758
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Ayrıca, çalışmada bu faktörlerin öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre değişip değişmediği de sorgulanmıştır. Çalışma, 2009–2010 akademik yılı güz döneminin başında ilköğretim bölümlerinde bulunan Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Okulöncesi Öğretmenliği programlarına kayıtlı öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri 509’u kız, 346’sı erkek toplam 855 öğretmen adayından toplanmıştır. Öğretmenlik mesleğini tercih etmede etkili olan faktörleri belirlemek için bilinç, güvence, ideal, etkilenme faktörlerinden oluşan Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel; frekans ve yüzde analizi ve çıkarımsal istatistik; ilişkisiz ölçümlerde t-testi yöntemleri ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, bilinç, güvence ve ideal faktörlerinde kız ve erkek öğretmen adayları arasında kızların lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. en_US
dc.description.abstract Teacher is a person who is continuously in interaction with students, applies the curriculum, administers the teaching and evaluates both the learning and the teaching process. To increase the quality of teaching as a profession, it is important to have teachers choosing the teaching profession purposely. For this reason, the purpose of this study is to determine the factors for choosing teaching as a profession and how these factors change with respect to gender of pre-service teachers. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Elementary Education Online en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Öğretmen Adayları en_US
dc.subject Öğretmen Eğitimi en_US
dc.subject Öğretmenlik Mesleği en_US
dc.subject Pre-service Teachers en_US
dc.subject Teacher Education en_US
dc.subject Teaching as a Profession en_US
dc.title Factors Affecting Pre-service Teachers’ Choice of Teaching as a Profession en_US
dc.title.alternative Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörler en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account