dc.contributor.author |
Günindi, Yunus |
|
dc.contributor.author |
Özsoy, Gökhan |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-16T07:44:03Z |
|
dc.date.available |
2022-08-16T07:44:03Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Elementary Education Online, 10(2), 430-440, 2011. İlköğretim Online, 10(2), 430-440, 2011 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1757 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenliği lisans programında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının
üstbilişsel farkındalık durumlarını incelenmesi ve farkındalık düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun
oldukları lise türü bakımından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, üç farklı üniversitenin okulöncesi
öğretmenliği lisans programlarında öğrenim görmekte olan toplam 183 öğrenciye (166 kız, 17 erkek), MAI
(Metacognitive Awareness Inventory – Üstbilişsel Farkındalık Envanteri) uygulanmıştır. Araştırma, 2010 yılı
Nisan ayı içinde yürütülmüştür. Uygulama sonunda toplanan veriler analiz edildiğinde, okulöncesi öğretmeni
adaylarının orta-üst düzeyde bir üstbilişsel farkındalığa sahip oldukları görülmüştür. Diğer yandan öğretmen
adaylarının üstbilişsel farkındalık puanlarının sınıf düzeyine göre dördüncü sınıflar lehinde farklılaştığı (F =
4.72, p < .05, f = .23), fakat cinsiyet (t = .60, p > .05) ve mezun oldukları lise türü (F = 1.21, p > .05) bakımından
anlamlı bir farklılık bulunmadığı görülmüştür. |
en_US |
dc.description.abstract |
The purpose of this research is to analyze prospective preschool teachers’ metacognitive
awareness and to find out whether a significant difference exists according to gender, grade, and the types of
high school they have graduated. For this purpose, Metacognitive Awareness Inventory was applied to a total of
183 students -166 female and 17 male- from three different universities. The research was conducted in the
spring semester of 2009-2010 academic year. Results of the study revealed that prospective teachers have a
medium-high level metacognitive awareness. Besides, the results also showed that there is no significant
difference between females and males with respect to their metacognitive awareness. Additionally, a significant
difference is found with respect to prospective teachers’ grade (F = 4.72, p < .05, f = .23), and no significant
difference is found with respect to the types of high school they have graduated (F = 1.21, p > .05). |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Elementary Education Online |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Metacognition |
en_US |
dc.subject |
Metacognition Awareness |
en_US |
dc.subject |
Okulöncesi |
en_US |
dc.subject |
Öğretmen Adayı |
en_US |
dc.subject |
Pre-scholl Education |
en_US |
dc.subject |
Prospective Teachers |
en_US |
dc.subject |
Üstbiliş |
en_US |
dc.subject |
Üstbilişsel Farkındalık |
en_US |
dc.title |
Prospective Preschool Teachers’ Metacognitive Awareness |
en_US |
dc.title.alternative |
Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Farkındalık Düzeyleri |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |