DSpace Repository

Prospective Preschool Teachers’ Metacognitive Awareness

Show simple item record

dc.contributor.author Günindi, Yunus
dc.contributor.author Özsoy, Gökhan
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:44:03Z
dc.date.available 2022-08-16T07:44:03Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Elementary Education Online, 10(2), 430-440, 2011. İlköğretim Online, 10(2), 430-440, 2011 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1757
dc.description.abstract Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenliği lisans programında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık durumlarını incelenmesi ve farkındalık düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun oldukları lise türü bakımından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, üç farklı üniversitenin okulöncesi öğretmenliği lisans programlarında öğrenim görmekte olan toplam 183 öğrenciye (166 kız, 17 erkek), MAI (Metacognitive Awareness Inventory – Üstbilişsel Farkındalık Envanteri) uygulanmıştır. Araştırma, 2010 yılı Nisan ayı içinde yürütülmüştür. Uygulama sonunda toplanan veriler analiz edildiğinde, okulöncesi öğretmeni adaylarının orta-üst düzeyde bir üstbilişsel farkındalığa sahip oldukları görülmüştür. Diğer yandan öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık puanlarının sınıf düzeyine göre dördüncü sınıflar lehinde farklılaştığı (F = 4.72, p < .05, f = .23), fakat cinsiyet (t = .60, p > .05) ve mezun oldukları lise türü (F = 1.21, p > .05) bakımından anlamlı bir farklılık bulunmadığı görülmüştür. en_US
dc.description.abstract The purpose of this research is to analyze prospective preschool teachers’ metacognitive awareness and to find out whether a significant difference exists according to gender, grade, and the types of high school they have graduated. For this purpose, Metacognitive Awareness Inventory was applied to a total of 183 students -166 female and 17 male- from three different universities. The research was conducted in the spring semester of 2009-2010 academic year. Results of the study revealed that prospective teachers have a medium-high level metacognitive awareness. Besides, the results also showed that there is no significant difference between females and males with respect to their metacognitive awareness. Additionally, a significant difference is found with respect to prospective teachers’ grade (F = 4.72, p < .05, f = .23), and no significant difference is found with respect to the types of high school they have graduated (F = 1.21, p > .05). en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Elementary Education Online en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Metacognition en_US
dc.subject Metacognition Awareness en_US
dc.subject Okulöncesi en_US
dc.subject Öğretmen Adayı en_US
dc.subject Pre-scholl Education en_US
dc.subject Prospective Teachers en_US
dc.subject Üstbiliş en_US
dc.subject Üstbilişsel Farkındalık en_US
dc.title Prospective Preschool Teachers’ Metacognitive Awareness en_US
dc.title.alternative Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Farkındalık Düzeyleri en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account