DSpace Repository

İlk Okuma-Yazma Öğretimi Üzerine Bir Gözlem

Show simple item record

dc.contributor.author Aydın, İlker
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:42:30Z
dc.date.available 2022-08-16T07:42:30Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi ICANAS 38, 183-225, Ankara, Türkiye en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1755
dc.description.abstract New education program based on reading & writing in primary school in Turkey has been started with 2005-2006 academic year. It is aimed to grow persons whom can think, understand, ask, learn to learn, use to information and solve problems with this new program. In this way, one passed to the method of sentence based on the voice. Reading education is begun firstly from voices. Starting from voice one takes not into consideration alphabetic order but phonetic structure of Turkish, easiness of writing of letters, reasonable syllable and effectiveness of produce of letters. Straight basic writing method is abandoned and adjacent italic writing method is accepted with new education program. A basic reason of beginning to write with adjacent italic writing is to make easy to period of reading & writing education with the method of sentence based on the voice. The great difficulty which we observed at the method of sentence based on the voice is open syllable and syllabication problem in reading context and difficulties appears with adjacent italic writing in writing context because of not growing student’s hand muscle up sufficiently. Difficulty in writing is also for the teachers themselves. This study based on first term observation of first writing & reading period of first class students of tree different classes in a private primary school in the city of VAN. en_US
dc.description.abstract Türkiye’de ilk okuma-yazma öğretimi 2005-2006 eğitim öğretim yılıyla birlikte yeni müfredat programına göre yapılmaktadır. Bu yeni program ile ilköğretim birinci sınıftan itibaren etkili bir okuma-yazma öğretimini gerçekleştirmek; düşünen, anlayan, sorgulayan, öğrenmeyi öğrenen, bilgiyi kullanabilen ve sorun çözebilen bireylerin yetişmesi amaçlanmaktadır. Böylece ses temelli cümle yöntemi uygulamasına da geçilmiştir. Okuma öğretimine önce seslerden başlanır. Seslerden başlanırken alfabedeki sıralama değil, Türkçenin ses yapısı, harflerin yazım kolaylığı, anlamlı hece ve kelime üretmedeki işlekliği dikkate alınır. Yeni müfredat programıyla birlikte “dik temel yazı” yöntemi terk edilerek “bitişik eğik yazı” yöntemine geçilmiştir. Bitişik eğik yazıyla yazmaya başlamanın temel gerekçelerinden biri “bitişik eğik yazı”nın, sentez yöntemine uygun olmasından ses temelli cümle yöntemi ile okuma-yazma öğrenme sürecini kolaylaştırmasıdır. Ses temelli cümle yönteminde bizim gözlemlediğimiz en büyük zorluk, okuma bağlamında “açık hece” ve “heceleme” sorunu; yazma bağlamında da öğrencilerin el kaslarının fazla gelişmemesinden dolayı bitişik eğik yazının ortaya çıkardığı güçlüklerdir. Yazmadaki zorluk öğretmenlerin kendileri için de geçerlidir. Bu çalışma, Van’da özel bir ilköğretim okulunda, üç sınıftan oluşan birinci sınıf öğrencilerinin ilk okuma-yazma süreçlerinin birinci dönem gözlemine dayanmaktadır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi, 38. ICANAS en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Adjacent Italic Writing en_US
dc.subject Bitişik Eğik Yazı en_US
dc.subject First Reading & Writing Education en_US
dc.subject İlk Okuma-Yazma Öğretimi en_US
dc.subject Method of Sentence Based on the Voice en_US
dc.subject Ses Temelli Cümle Yöntemi en_US
dc.title İlk Okuma-Yazma Öğretimi Üzerine Bir Gözlem en_US
dc.title.alternative An Observation on First Reading & Writing Education en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account