DSpace Repository

Multi-program High School Students’ Attitudes and Self-efficacy Perceptions toward Mathematics

Show simple item record

dc.contributor.author Cansız Aktaş, Meral
dc.contributor.author Yavuz Mumcu, Hayal
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:21:59Z
dc.date.available 2022-08-16T07:21:59Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Eurasian Journal of Educational Research, Issue 59, 2015, 207-226 en_US
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/622034
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1748
dc.description.abstract Matematik dersinin öğrenilmesinde, öğrencinin bilişsel seviyesinin yanı sıra duyuşsal özellikleri de oldukça önemli bir faktördür. 2005 yılında değişen ve öğrencilerin bilişsel gelişiminin yanı sıra duyuşsal gelişimini de vurgulayan Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programında, duyuşsal boyut içerisinde tutum, öz güven, matematikte kendine yetme becerisi ve matematik kaygısı sayılmaktadır. Öğrencilerin matematik dersi ile ilgili geliştirdiği duygu ve düşünceler başarıya doğrudan yansımakta ve bir üst sınıfa devam ederken çoğu öğrencide aynı kalmaktadır. Eğitim, tutumları değiştirmede önemli bir araç olduğundan, öğretmenlerin gerek kendi derslerine, gerekse sosyal yaşamdaki diğer olgulara yönelik öğrenci tutumlarının ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini bilmeleri eğitimin niteliğini arttırmada önemli bir etken olabilir. Bu konu ile ilgili olarak yapılan bir hayli çalışma olmasına rağmen, bu çalışmalarda örneklem gruplarını genel olarak farklı tür okullarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Dolayısıyla örneklem grubunda yer alan öğrenciler farklı kültüre, farklı eğitim olanaklarına, farklı okul çevrelerine ve farklı eğitim koşullarına sahip öğrencilerdir. Ayrıca meslek liselerinde yer alan öğrenciler üzerine yapılan çalışmaların sayısı çok fazla değildir. Buradan hareketle, mevcut çalışmada bir çok programlı lisenin farklı eğitim programlarına (genel ve mesleki) devam eden öğrencilerle çalışılmıştır. Böylelikle söz konusu dış etmenlerin etkileri kontrol altına alınmaya çalışılmıştır. en_US
dc.description.abstract So far, there have been many problems in maths education in the world; negative attitudes and low self-efficacy perceptions towards mathematics are the two important reasons for these problems. Though there are several studies regarding the topic, choosing random students from secondary school for the sample group of the study creates problems as the students have to go through different programs. Therefore, this study aims to cover this gap in the field en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eurasian Journal of Educational Research en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Attitude towards Mathematics en_US
dc.subject Çok Programlı Lise en_US
dc.subject Education Program en_US
dc.subject Eğitim Programı en_US
dc.subject Matematiğe Karşı Tutum en_US
dc.subject Multi Program High School en_US
dc.subject Öz-yeterlik Algısı en_US
dc.subject Self-efficacy Perceptions en_US
dc.title Multi-program High School Students’ Attitudes and Self-efficacy Perceptions toward Mathematics en_US
dc.title.alternative Çok Programlı Lise Öğrencilerinin Matematiğe Karşı Tutum ve Öz-Yeterlik Algıları en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account