DSpace Repository

6- 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Kesirlerle İlgili Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları ve Nedenleri

Show simple item record

dc.contributor.author Yavuz Mumcu, Hayal
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:20:34Z
dc.date.available 2022-08-16T07:20:34Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2015) 294-338 en_US
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47937/606416
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1746
dc.description.abstract 6, 7 ve 8. sınıf seviyesindeki öğrencilerin ondalık kesirler konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının türlerini ve nedenlerini ortaya çıkarmak, varsa bu türler arasındaki ilişkiyi analiz etmek, ayrıca farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin söz konusu yanılgılarla ilgili başarı durumlarını karşılaştırmak bu çalışmanın genel amacını ifade etmektedir. Bu çalışma betimsel türde nitel bir çalışmadır. Çalışmada mevcut olan durumu tespit amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması (örnek olay) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2013-2014 eğitim- öğretim yılında, Ordu ilinde bulunan bir ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıf seviyelerinde öğrenim görmekte olan toplam 269 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından oluşturulmuş on dört sorudan oluşan “kavram yanılgıları testi” kullanılmıştır. Hazırlanan formda yer alan sorular için güvenirlik katsayısı 0,87 olarak hesaplanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre örneklem grubunda yer alan öğrencilerin kavram yanılgıları testi için ortalama başarı oranları %40 olarak hesaplanmış, öğrenci cevaplarına yansıyan kavram yanılgılarına dayanarak çeşitli çıkarım ve önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.description.abstract The aim of the present study is to identify kinds and reasons of grade 6, 7 and 8 students’ misconceptions about decimal fractions, to analyze the relationships between different kinds of misconceptions, also to compare different grade students’ performances in subject misconceptions. This study is a descriptive qualitative study and case study was used in the study. The sample of the study is composed of 269 students who have been attending a primary school in 2012-2013 academic years in Ordu. The data collection tool of the study consisting of fourteen questions was developed by the researcher and the reliability coefficient was calculated as .87 for this tool. By the results of the study; the students’ rate of success was calculated as 40% for the test. The results of the study make inferences and suggestions for the new studies by the students’ answers including several different misconceptions. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Decimal Fractions en_US
dc.subject Grade Level en_US
dc.subject Kavram Yanılgısı en_US
dc.subject Misconception en_US
dc.subject Ondalık Kesirler en_US
dc.subject Sınıf Seviyesi en_US
dc.title 6- 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Kesirlerle İlgili Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları ve Nedenleri en_US
dc.title.alternative Grade 6, 7 and 8 Students’ Misconceptions about Decimal Fractions and their Reasons en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account