DSpace Repository

Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları

Show simple item record

dc.contributor.author Dönmez Usta, Necla
dc.contributor.author Yavuz Mumcu, Hayal
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:19:57Z
dc.date.available 2022-08-16T07:19:57Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Journal of Instructional Technologies & Teacher Education Vol. 3 No 3 (2014), 44-55 en_US
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/25085/264737
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1745
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği programlarına devam etmekte olan toplam 168 öğrenciye Polat ve Güzel (2011) tarafından geliştirilmiş bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının, cinsiyet, devam etmekte oldukları program, bilgisayar ve internet erişimine sahip olma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediği araştırılmış, ayrıca öğrencilerin devam etmekte oldukları program türlerine göre bilgisayar ve interneti kullanım sıklıkları ve amaçları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada yer alan öğrencilerin interneti en çok araştırma ve ödev yapma amaçlı olarak, her gün ve sıklıkla kullandıkları, bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğu ve söz konusu tutumların cinsiyet ve devam edilen program türü değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermediği gözlenmiştir. Ayrıca bilgisayar ve internet erişimine sahip öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik olarak diğer öğrencilere nazaran daha olumlu tutumlara sahip oldukları çalışmadan elde edilen sonuçlar arasındadır. Elde edilen bu sonuçlar çalışma kapsamında daha önce yapılmış araştırmalarla ilişkilendirilerek tartışılmış ve uygun önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.description.abstract While the development level of a country was linearly proportional with the amount of produced energy in the past, it’s evaluated with the amount of produced and used knowledge today. So, the process of achieving the knowledge, gains importance and the importance given to the producing and using of advanced communication technologies is increasing day by day. It’s known that instructional technologies improve the quality of learning and strength of teaching, reduce the time and cost of teaching for teachers without downgrade education, also make the student active in learning environments. So, for today’s educators, it’s very important to learn instructional technologies and using them in teaching environments effectively for achieving sources of information which is grooving and changing rapidly. But the studies show that teachers cannot benefit from these resources sufficiently, and this situation is a problem in Turkey as many countries. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Journal of Instructional Technologies & Teacher Education en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Attitude en_US
dc.subject Bilgisayar ve İnternet en_US
dc.subject Computer and Internet en_US
dc.subject Öğretmen Adayları en_US
dc.subject Prospective Teachers en_US
dc.subject Tutum en_US
dc.title Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları en_US
dc.title.alternative Prospective Teachers’ Attitudes towards the Use of Computers and Internet en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account