DSpace Repository

Developing, Implementing and Evaluating of a Web-Based Instructional Material Supporting Spatial Thinking

Show simple item record

dc.contributor.author Yavuz Mumcu, Hayal
dc.contributor.author Yıldız, Suheda
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:18:49Z
dc.date.available 2022-08-16T07:18:49Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Elementary Education Online, 2015; 14(4): 1290-1306 İlköğretim Online, 2015; 14(4): 1290-1306, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17051/io.2015.48587
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1744
dc.description.abstract Bu çalışmada ilkokul 3. sınıf seviyesinde yer alan düzlemsel şekiller konusunun öğretimine yönelik web tabanlı bir öğretim materyalinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Söz konusu materyal stop-motion tekniğinin kullanıldığı animasyon videolardan oluşmaktadır ve 48 öğretmen adayı tarafından değerlendirilmiştir. Uygulama aşamasında deneysel bir çalışma yürütülmüş ve söz konusu içerik iki farklı sınıfa iki farklı yöntemle anlatılmıştır. İki farklı sınıfın öğrenme düzeylerini karşılaştırmak amacıyla düzlemsel şekiller kavrama testi (DŞKT) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin materyalle ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla animasyon görüş anketi (AGA) kullanılmıştır. Verilerin analizinde çeşitli istatistiki yöntemler ve betimsel tasvirler bir arada kullanılmıştır. Çalışmada, geliştirilen materyalin öğretmen adaylarınca öğretim ortamlarında kullanılmak üzere uygun olduğu ve öğrencilerin soyut matematiksel kavramları öğrenmesinde etkili olduğu sonucu elde edilmiştir en_US
dc.description.abstract It was aimed at conducting the implementation and evaluation of a web based instructional material which was designed for level of 3rd grade elementary students. The material consisting of animated videos was evaluated by 48 teacher candidates. An experimental study was carried out and the mathematical content was described by two different methods in two different classes. Planar Shapes Comprehension Test (PSCT) was used in order to compare the learning levels of the students. Moreover, Animation Opinion Questionnaire (AOQ) was used in order to uncover student views on material. In the analysis of data, both a variety of statistical techniques and descriptive reports were employed. In conclusion, the developed material was observed as appropriate to be used in teaching environments, and it was effective in the learners’ comprehension of abstract concepts. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Elementary Education Online en_US
dc.relation.isversionof 10.17051/io.2015.48587 en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Material Design en_US
dc.subject Materyal Geliştirme en_US
dc.subject Spatial Thinking en_US
dc.subject Uzamsal Düşünme en_US
dc.subject Web-Based Teaching en_US
dc.subject Web Tabanlı Öğretim en_US
dc.title Developing, Implementing and Evaluating of a Web-Based Instructional Material Supporting Spatial Thinking en_US
dc.title.alternative Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account