dc.contributor.author |
Yavuz Mumcu, Hayal |
|
dc.contributor.author |
Yıldız, Suheda |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-16T07:18:49Z |
|
dc.date.available |
2022-08-16T07:18:49Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Elementary Education Online, 2015; 14(4): 1290-1306 İlköğretim Online, 2015; 14(4): 1290-1306, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr |
en_US |
dc.identifier.uri |
https://doi.org/10.17051/io.2015.48587 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1744 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada ilkokul 3. sınıf seviyesinde yer alan düzlemsel şekiller konusunun öğretimine yönelik web
tabanlı bir öğretim materyalinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Söz konusu
materyal stop-motion tekniğinin kullanıldığı animasyon videolardan oluşmaktadır ve 48 öğretmen adayı tarafından
değerlendirilmiştir. Uygulama aşamasında deneysel bir çalışma yürütülmüş ve söz konusu içerik iki farklı sınıfa
iki farklı yöntemle anlatılmıştır. İki farklı sınıfın öğrenme düzeylerini karşılaştırmak amacıyla düzlemsel şekiller
kavrama testi (DŞKT) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin materyalle ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla
animasyon görüş anketi (AGA) kullanılmıştır. Verilerin analizinde çeşitli istatistiki yöntemler ve betimsel tasvirler
bir arada kullanılmıştır. Çalışmada, geliştirilen materyalin öğretmen adaylarınca öğretim ortamlarında kullanılmak
üzere uygun olduğu ve öğrencilerin soyut matematiksel kavramları öğrenmesinde etkili olduğu sonucu elde
edilmiştir |
en_US |
dc.description.abstract |
It was aimed at conducting the implementation and evaluation of a web based instructional
material which was designed for level of 3rd grade elementary students. The material consisting of animated videos
was evaluated by 48 teacher candidates. An experimental study was carried out and the mathematical content was
described by two different methods in two different classes. Planar Shapes Comprehension Test (PSCT) was used
in order to compare the learning levels of the students. Moreover, Animation Opinion Questionnaire (AOQ) was
used in order to uncover student views on material. In the analysis of data, both a variety of statistical techniques
and descriptive reports were employed. In conclusion, the developed material was observed as appropriate to be
used in teaching environments, and it was effective in the learners’ comprehension of abstract concepts. |
en_US |
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
Elementary Education Online |
en_US |
dc.relation.isversionof |
10.17051/io.2015.48587 |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Material Design |
en_US |
dc.subject |
Materyal Geliştirme |
en_US |
dc.subject |
Spatial Thinking |
en_US |
dc.subject |
Uzamsal Düşünme |
en_US |
dc.subject |
Web-Based Teaching |
en_US |
dc.subject |
Web Tabanlı Öğretim |
en_US |
dc.title |
Developing, Implementing and Evaluating of a Web-Based Instructional Material Supporting Spatial Thinking |
en_US |
dc.title.alternative |
Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |