Bu çalışmada, modelleme yönteminin 8. sınıf yenilenebilir enerji kaynakları konusunun öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığa etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Ordu ili Kumru ilçesinde bulunan bir devlet okulunun 8. sınıfında öğrenim gören toplam 49 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada seçilen sınıflar başarı yönünden birbirine denk olup, deney ve kontrol grupları rastgele seçimle belirlenmiştir. Deney grubunda 24 öğrenci, kontrol grubunda ise 25 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda “Modelleme Yöntemi” kontrol grubunda ise “Öğretim Programında Geçen Öğretim Yöntemi” uygulanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen uygulanmıştır. Çalışmanın verileri, çoktan seçmeli 10 sorudan oluşan ön test, son test ve kalıcılık testinden elde edilmiştir. Kalıcılık testi soruları, ön testte yer alan sorulardan oluşturulmuştur. Çalışmanın konu anlatımı iki hafta süre ile sekiz ders saatinde tamamlanmıştır. Uygulamaya başlamadan önce ön test, uygulama bitiminden sonra son test deney ve kontrol gruplarında çözümlenmiştir. Bilgilerin kalıcılığını ölçmek amacıyla uygulama bitiminden iki ay sonra kalıcılık testide yine her iki grupta uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 26.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Bağımlı Örneklemler T Testi, Bağımsız Örneklemler T Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubundaki öğrencilerin başarısında anlamlı bir farklılık bulunmuş olup, modelleme etkinlikleri ile yapılan öğretimin öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır
In this study, the effect of modelling method on student achievement and retention of learning at 8th grade students in the subject of renewable energy was investigated. The sample of the study consisted of 49 8th grade students in a public school in Kumru, Ordu in 2021-2022 academic years. The classes were selected randomly in the study and they were equivalent to each other in terms of success. There were 24 students in the experimental group and 25 students in the control group. In the experimental group, “Modelling Method” was applied while “Teaching Method in the Curriculum” was applied in the control group. In the study, quantitative research approach was adopted and quasiexperimental design with pretesting-post testing control group was applied. The data of the study were obtained from pre-test, post-test and retention test consisting of 10 multiple-choice questions. The questions of retention test are composed of the questions in the pre-test. The study was completed in eight class hours within two weeks. Pre-test before the application and final test after the application were applied. The retention test was applied eight weeks after the end of the application in order to measure the permanence of the information. The data obtained from the study were analysed with SPSS 26.00 statistical program. Paired Sample T Test, Independent Sample T Test and Wilcoxon signed rank test were used for data analysis. At the end of the study, a significant difference was found in the success of the students in the experimental group, and it was concluded that the teaching with modelling activities had an impact on the student achievement and the permanence of the learning.