DSpace Repository

“Periyodik Sistem” ve “Kimyasal Bağlar” Konularının Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Öğrencilerinin Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Pamuk, Tuğba
dc.date.accessioned 2022-08-12T07:50:59Z
dc.date.available 2022-08-12T07:50:59Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1119
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, 8.sınıf fen ve teknoloji dersinde “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesinde yer alan ‘’Periyodik Sistem’’ ve ‘’Kimyasal Bağlar’’ konularının öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemi kullanımının öğrencilerin başarıları ve tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir. Ön-test son-test yarı deneysel modelin kullanıldığı bu çalışmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Periyodik Sistem ve Kimyasal Bağlar Başarı Testi” ve “Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği” ile elde edilmiştir. Çalışma 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında Ordu İli Altınordu İlçesindeki bir devlet ortaokulunda 8.sınıfa devam etmekte olan toplam 60 (deney grubunda 30, kontrol grubunda 30) öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deneysel uygulamada; deney ve kontrol grubunda öğrencilerin öğretim süreci ‘’Periyodik Sistem’’ konusu (4 ders saati) ve ‘’Kimyasal Bağlar’’ konusu (4 ders saati) olmak üzere toplam 8 ders saati sürmüştür. Deney grubunda araştırmacı tarafından geliştirilen bilgisayar destekli öğretim etkinlikleri, kontrol grubunda ise mevcut uygulamalarla yürütülmüştür. Çalışmada elde edilen verilerin analizleri SPSS 22.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde Wilcoxon işaretli sıralar ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, deney ve kontrol grubunda kullanılan uygulamaların 8. sınıf öğrencilerinin periyodik sistem ve kimyasal bağları başarılarını anlamlı olarak artırdığı tespit edilirken, bu uygulamaların öğrencilerin tutum puanlarını artırmada anlamlı olarak etkili olmadığı sonucuna varılmıştır. Bununla, öğrencilerin son-test başarı puanları açısından bilgisayar destekli öğretimin uygulandığı deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu, ancak son-test tutum puanları açısından her iki grup arasında anlamlı fark olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar neticesinde, fen bilimleri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin uygulamalarına ilişkin araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur., en_US
dc.description.abstract The aim of this study, in teaching of '' Periodic System '' and '' Chemical Bonds '' in the unit of “Structure and Features of Substance” in the 8th grade science and technology course, is to determine the effect on the success and attitudes of the students of using computer supported teaching activities. In this study, where the pre-test post-test quasi-experimental model was used, data were obtained from "Periodic System and Chemical Bonding Success Test" and "Attitude Scale for Science and Technology" developed by the researcher. The study was carried out the total 60 students (30 in the experimental group, 30 in the control group) attending the 8th grade in a state secondary school in the Altınordu District of Ordu Province in the academic year of 2015-2016. In experimental application, teaching process of experimental and control group students took 8 lessons hours in total; particularly, "Periodic System" (4 lessons hour) and "Chemical Bonds" (4 lessons hour). While the computer supported teaching activities developed by the researcher were used in the experimental group, the current practices were applied in the control group. Analyzes of the data obtained from this study were made using the SPSS 22.0 program. Wilcoxon signed rank and Mann-Whitney U test were used in the analysis of the data. According to the findings obtained from this study, it was determined that applications used in experiment and control group significantly increased 8th grade students’ achivements about periodic system and chemical bond issues, it was concluded that these applications hadn’t a significant effect in increasing their attitude scores. It was found that there was statistically significant difference in favor of the experimental group that was used computer supported teaching, but there was no statistically significant difference between both groups in terms of post-test attitude scores, As a result of findings obtained from this study, the proposals have been made for researchers and practitioners about the applications of computer supported teaching in science education. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Fen Bilimleri Entitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Attitude, Chemical bonds, Computer supported teaching, Periodic system, Success.,Başarı, Bilgisayar destekli öğretim, Kimyasal bağlar, Periyodik sistem, Tutum. en_US
dc.title “Periyodik Sistem” ve “Kimyasal Bağlar” Konularının Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Öğrencilerinin Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi en_US
dc.title.alternative INVESTIGATION OF THE EFFECTS ON 8TH GRADE STUDENTS’ ACADEMIC SUCCESS AND ATTITUDE USING COMPUTER SUPPORTED TEACHING IN “PERIODICAL SYSTEM” AND “CHEMICAL BONDS” SUBJECTS en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Fen Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account