Bu çalışmanın amacı, 8.sınıf fen ve teknoloji dersinde “Maddenin Yapısı ve Özellikleri”
ünitesinde yer alan ‘’Periyodik Sistem’’ ve ‘’Kimyasal Bağlar’’ konularının öğretiminde
bilgisayar destekli öğretim yöntemi kullanımının öğrencilerin başarıları ve tutumları üzerindeki
etkisini belirlemektir. Ön-test son-test yarı deneysel modelin kullanıldığı bu çalışmada veriler,
araştırmacı tarafından geliştirilen “Periyodik Sistem ve Kimyasal Bağlar Başarı Testi” ve “Fen
ve Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği” ile elde edilmiştir. Çalışma 2015-2016 eğitim ve öğretim
yılında Ordu İli Altınordu İlçesindeki bir devlet ortaokulunda 8.sınıfa devam etmekte olan toplam
60 (deney grubunda 30, kontrol grubunda 30) öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deneysel
uygulamada; deney ve kontrol grubunda öğrencilerin öğretim süreci ‘’Periyodik Sistem’’ konusu
(4 ders saati) ve ‘’Kimyasal Bağlar’’ konusu (4 ders saati) olmak üzere toplam 8 ders saati
sürmüştür. Deney grubunda araştırmacı tarafından geliştirilen bilgisayar destekli öğretim
etkinlikleri, kontrol grubunda ise mevcut uygulamalarla yürütülmüştür. Çalışmada elde edilen
verilerin analizleri SPSS 22.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde Wilcoxon
işaretli sıralar ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre,
deney ve kontrol grubunda kullanılan uygulamaların 8. sınıf öğrencilerinin periyodik sistem ve
kimyasal bağları başarılarını anlamlı olarak artırdığı tespit edilirken, bu uygulamaların
öğrencilerin tutum puanlarını artırmada anlamlı olarak etkili olmadığı sonucuna varılmıştır.
Bununla, öğrencilerin son-test başarı puanları açısından bilgisayar destekli öğretimin uygulandığı
deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu, ancak son-test tutum puanları
açısından her iki grup arasında anlamlı fark olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen
sonuçlar neticesinde, fen bilimleri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin uygulamalarına
ilişkin araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.,
The aim of this study, in teaching of '' Periodic System '' and '' Chemical Bonds '' in the unit of
“Structure and Features of Substance” in the 8th grade science and technology course, is to
determine the effect on the success and attitudes of the students of using computer supported
teaching activities. In this study, where the pre-test post-test quasi-experimental model was used,
data were obtained from "Periodic System and Chemical Bonding Success Test" and "Attitude
Scale for Science and Technology" developed by the researcher. The study was carried out the
total 60 students (30 in the experimental group, 30 in the control group) attending the 8th grade
in a state secondary school in the Altınordu District of Ordu Province in the academic year of
2015-2016. In experimental application, teaching process of experimental and control group
students took 8 lessons hours in total; particularly, "Periodic System" (4 lessons hour) and
"Chemical Bonds" (4 lessons hour). While the computer supported teaching activities developed
by the researcher were used in the experimental group, the current practices were applied in the
control group. Analyzes of the data obtained from this study were made using the SPSS 22.0
program. Wilcoxon signed rank and Mann-Whitney U test were used in the analysis of the data.
According to the findings obtained from this study, it was determined that applications used in
experiment and control group significantly increased 8th grade students’ achivements about
periodic system and chemical bond issues, it was concluded that these applications hadn’t a
significant effect in increasing their attitude scores. It was found that there was statistically
significant difference in favor of the experimental group that was used computer supported
teaching, but there was no statistically significant difference between both groups in terms of
post-test attitude scores, As a result of findings obtained from this study, the proposals have been
made for researchers and practitioners about the applications of computer supported teaching in
science education.