DSpace Repository

Evsel Atıklar Ve Geri Dönüşüm Konusunda Uygulanan Probleme Dayalı Stem Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Farkındalığı Üzerindeki Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Özyürek, Cengiz
dc.contributor.author Çimen, Burcu
dc.date.accessioned 2022-08-10T07:06:49Z
dc.date.available 2022-08-10T07:06:49Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/101
dc.description.abstract Bu araştırma evsel atıklar ve geri dönüşüm konusunda uygulanan probleme dayalı STEM etkinliklerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve farkındalığı üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada verilerin toplanması, nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı karma araştırma desenine uygun olarak iç içe geçmiş karma yöntemle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Ordu ili, Ünye ilçesinde bulunan bir özel ortaokulda iki farklı sınıfta öğrenim görmekte olan 15 deney ve 15 kontrol grubu olmak üzere toplam 30 tane 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubuna probleme dayalı STEM etkinlikleri uygulanırken, kontrol grubuna ise 2013 fen bilimleri öğretim programına göre ders işlenmiştir. Çalışma her iki grupta haftada 4 ders saati olmak üzere toplam 8 ders saati süresinde tamamlanmıştır. Araştırmada uygulama öncesi ön test ve sonrası son test olarak "Evsel Atıklar ve Geri Dönüşüm Başarı Testi" kullanılırken öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amacıyla "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" uygulanmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS analiz programı aracılığıyla bağımsız t-testi ile analiz edilirken, nitel verilerin analizi ise betimsel analiz yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan, evsel atıklar ve geri dönüşüm konusuna ilişkin deney grubuna uygulanan "Probleme Dayalı STEM" etkinliklerinin öğrencilerde akademik başarı düzeyi ve farkındalığı arttırdığı sonucu çıkmıştır. Deney grubuna uygulanmış olan "Probleme Dayalı STEM" etkinliklerinin, bu gruptaki öğrencilerin çöplerin hangilerinin geri dönüştürülebilir olup hangilerinin olmadığına ait daha doğru saptamalar yapmasına ve atıkları doğru şekilde tanıyarak sınıflandırmasına yardımcı olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra "Probleme Dayalı STEM" öğretimi sonunda öğrencilerin derse katılımın arttığı ve eğlenceli bir öğrenme ortamının oluştuğu gözlemlenmiştir. Araştırma sonucunda Probleme Dayalı STEM etkinliklerin daha uzun çalışma sürelerine yayılarak gerçekleştirilmesi ve tüm öğretim kademelerinde birbirlerini destekleyici şekilde tasarlanarak kazanımlar içerisinde yer alması gerektiği önerilmektedir. en_US
dc.description.tableofcontents This study was conducted to examine the effect of problem-based STEM activities applied on domestic waste and recycling on the academic achievement and awareness of 7th grade students. The data collection in the study was carried out by nested mixed method in accordance with the mixed research design in which qualitative and quantitative data were used together. The sample of the study consists of a total of 30 7th grade students, 15 experimental and 15 control groups, studying in two different classes in a private secondary school in Ünye, Ordu in the academic year of 2019-2020. Problem based STEM activities were applied to the experimental group, while the control group was taught according to the 2013 science curriculum. The study was completed in a total of 8 hours, 4 hours per week in both groups. While the "Domestic Waste and Recycling Achievement Test" was used as pre-test and post-test in the study, "Semi-Structured Interview Form" was applied to determine the opinions of the students. While the quantitative data obtained were analyzed with the independent t-test through the SPSS analysis program, the analysis of the qualitative data was performed by the descriptive analysis method. As a result of the research findings, it was concluded that the problem based STEM activities applied to the experimental group on domestic waste and recycling increased the academic achievement and awareness of the students. It was determined that the problem based STEM activities applied to the experimental group helped to make more accurate determinations of which garbage is recyclable or not, and to identify and classify the wastes correctly.In addition, it was observed that at the end of the problem based STEM activities, the student participation to the lesson increased and a fun learning environment was created. As a result of the research, it is suggested that the problem based STEM activities should be carried out by spreading over longer periods and take place in the attanments designed as supporting each other in all education levels. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Evsel Atık, Geri Dönüşüm, Probleme Dayalı Öğrenme, STEM en_US
dc.subject Domestic Waste, Recycling, Problem Based Learning, STEM en_US
dc.title Evsel Atıklar Ve Geri Dönüşüm Konusunda Uygulanan Probleme Dayalı Stem Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Farkındalığı Üzerindeki Etkisi en_US
dc.title.alternative THE EFFECT OF PROBLEM-BASED STEM ACTIVITIES APPLIED IN DOMESTIC WASTE AND RECYCLING SUBJECT ON STUDENTS' ACADEMİC ACHIEVEMENT AND AWARENESS en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-9740-9667 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account