Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/707
Title: Kaptan-ı Derya Küçük Hüseyin Paşa’nın Devlet Hayatı
Other Titles: The Role Of Captain-ı Derya Küçük Huseyin Pasha İn The Administration
Authors: Prof. Dr. Ekinci, İlhan
Uygun, Süleyman
Hakyemez, Ebru
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
0000-0002-3980-4159
Keywords: 18th Century, Ottoman Navy, Captain-i Derya, Reform,XVIII. Yüzyıl, Osmanlı Bahriyesi, Kaptan-ı Derya, Islahat.
Issue Date: 2022
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: XVIII. yüzyıl sonlarında Kaptan-ı Deryalık mevkiine getirilen Küçük Hüseyin Paşa, yaklaşık 12 yıl boyunca bu mevkide kalmıştır. Devlete isyan eden ve dönemin en güçlü ayanlarından biri olan Vidin Ayanı Pazvandoğlu, Akdeniz’deki namlı korsanlar Lambro ile Karakaçan ve son olarak da Mısır’ı işgal eden Fransızlarla mücadeleye girişmiştir. Ancak kendini en fazla donanma ve tersanenin ıslah çalışmaları sırasında göstermiştir. Nitekim Osmanlı donanmasının kırk beş yeni savaş gemisiyle takviye edilmesi, tersanede havuz inşası ve sefer dönüşü gemi mürettebatının memleketlerine gönderilmeleri usulünün kaldırılarak kış aylarında da talim ve terbiyelerinin devam ettirilmesi, donanma kaptanlarının ehliyetlerine göre sınıflandırılması, marangozların donanma gediklileri arasına alınarak usta işçi sınıfı meydana getirilmesi, kalyonların büyük ve küçük olarak ayrılması gibi faaliyetleri kendisine Osmanlı Denizciliğinin Bânisi unvanını kazanmıştır.
Küçük Hüseyin Pasha was inducted to the position of captain-i derya at the end of the 18th century and served in this position for about 12 years. Pazvandoğlu who was notables of vivid rebelled against the state and was one of the most powerful notables of the period, fought against powerful pirates such as Lambro and Karakacan in the Mediterranean and the French who occupied Egypt. However, the most important activities were the rehabilitation works of the navy and the shipyard. As a matter of fact, his activities such as Reinforcement of the Ottoman navy with forty-five new warships, Refusing the policy of sending the ship crew to their hometowns after the construction of the dock at the shipyard and after the voyage, and continuing their training in the winter months, classification of navy captains according to their qualifications, forming a masterworkor class by including carpenters among navy regulars, separation of galleons into large and small assumed him the title of "Founder of Ottoman Maritime"
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/707
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10432088.pdf104320884.17 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.