Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/705
Title: İletişim Tasarımında Grafik Tasarımcı Kimliğinin “Mekân” Üzerindeki Rolü
Other Titles: The Role Of The Graphıc Desıgner Identıty On The Space
Authors: Yücel, Adem
Uzun, Nimet
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
,0000-0002-5038-882X
Keywords: Grafik Tasarım, Grafik Tasarımcı, Mekân,Graphic Design, Graphic Designer, Space
Issue Date: 2022
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Günümüzde mekân, iletişim ve grafik tasarımın önemli bir ögesi haline gelmiştir. İnsanlar günlük hayatlarında mekân içerisinde veya çevresinde sürekli görsel mesajlarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu görseller bulunduğu alanlarla ilgili de mesaj iletmektedir. Bu görseller, mekânların içerikleri, bulunduğu alan ve çevre hakkında mesaj vererek iletişimi gerçekleştirmektedir. Mekânlar, bulunduğu yere göre kurum kimliği ve mekânın oluşumuna dair mesajlar iletmektedir. Grafik tasarımda, mekânlardaki mesajları iletme konusunda kurumların kimliği ile ilgili çalışmalarda bulunurlar. Bu çalışmaları oluştururken alanı kullanan grafik tasarımcı, mekânın özelliklerini de planlamaya ve tasarıma katmaya çalışmaktadırlar. Kurumsal kimlik tasarımı kurumlar açısından ne kadar önemliyse mekânın kimliğini oluşturmak da o kadar önemlidir. Bu anlamda ülkemizde mekân kimliği oluşumuna gereken önem verilmemektedir. Mekânın tasarlanması, kimliğinin oluşturulmasında grafik tasarımcılar rol almaktadırlar. Bu araştırmanın amacı mekânda grafik tasarımın oluşumunu ve grafik tasarımcının rolünü irdelemek, bu anlamda yapılan mevcut çalışmaları incelemektir. Grafik tasarımcı gözüyle mekâna yeni bir gözle bakabilmek; mekâna ait uygulamaların iç ve dış mekân, bilgilendirme grafiği, mekân içerisinde fotoğraf ve piktogramların kullanımı tipografik çalışmalarında kentin yapısına görsel kimlik kazandırdığını söyleyebiliriz. Mekândaki ögelerin işlev kazanmasında grafik tasarımcının etkin rol oynadığı görülmüştür.
Today, space has become an important element of communication and graphic design. People are constantly faced with visual messages in or around the space in their daily lives. Images also convey a message about the places where they are located. Visuals communicate by giving a message about the contents of the spaces, the area and the environment. Spaces convey messages about the identity of the institution and the formation of the space, according to its location. Graphic design conveys messages in spaces by conducting studies on the identity of institutions. The graphic designer, who uses the space while creating these works, is trying to plan and add the features of the space to the design. The more important the corporate identity design is for the institutions, the more important it is to create the identity of the space. In this sense, the necessary importance is not given to the formation of spatial identity in our country. Graphic designers play a role in designing the space and creating its identity. The purpose of this research is to examine the formation of graphic design in space and the role of the graphic designer, and to examine the existing studies in this sense. To be able to look at the space with a new perspective from a graphic designer's point of view; we can say that the applications of the place, indoor and outdoor, information graphics, the use of photographs and pictograms in the space, give a visual identity to the structure of the city in typographic works. It has been observed that the graphic designer plays an active role in the functionalization of the elements in the space.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/705
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10451916.pdf104519166.38 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.