Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/697
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzkeleş, Sercan-
dc.contributor.authorPaşaoğlu, Ufukhan-
dc.date.accessioned2022-08-11T11:49:01Z-
dc.date.available2022-08-11T11:49:01Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/697-
dc.description.abstractBu çalışmada, yeniden armonilemede kullanılan teknikler ve bu tekniklerin uygulanması sürecinde kullanılan çeşitli yaklaşımların incelenmesi ve tespit edilmesi amaçlanmıştır. Konu hakkında Türkçe dilinde yazılmış ilk çalışma olmasının yanı sıra kullanılabilecek çeşitli tekniklerin aşamalar halinde gösterilmiş olması bu çalışmayı önemli kılan sebeplerdendir. Çalışmanın ilk bölümünde çoksesli müziğin tarihsel süreç içerisindeki gelişim ve değişimleri hakkında bilgi verilmiş ve yeniden armonileme kavramı kısaca tanıtılmıştır. İkinci bölümünde ise yeniden armonileme kapsamında kullanılabilecek olan teknikler ve yaklaşımlar kuramsal çerçevede ele alınmıştır. Nitel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi yoluyla elde edilen veriler ışığında çalışmanın kuramsal yapısı oluşturulmuş, toplanan verilerin çözümlenmesinde ise görsel analiz yönteminden faydalanılmıştır. Yeniden armonilemede kullanılan teknikler klasik armoni, çağdaş dönem armonisi ve caz armonisi olmak üzere üç temel başlıkta aşamalı olarak gösterilmiştir. Bulguların görsel analiz yöntemine göre açıklanmasıyla yeniden armonilemede kullanılan çeşitli armonileme tekniklerinin ayrı ayrı veya bir arada kullanılabildiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın ulaştığı sonuçlar neticesinde yeniden armonilemede kullanılan tekniklerin doğaçlama tekniklerinde, müzik eğitiminde, akademik çalışmalarda ve çeşitli deneysel araştırmalarda kullanılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine and identify the techniques used in reharmonization and the various approaches used in the process of implementing these techniques. It is important to show the various techniques that can be used in stages and to be the first study written in Turkish. In the first part of the study, information was given about the development and changes of polyphonic music in the historical process and the concept of reharmonization was briefly introduced. In the second part, the techniques and approaches that can be used within the scope of re-harmonization are discussed in the theoretical framework. The theoretical structure of the study was established in the light of the data obtained from qualitative research techniques through document review; visual analysis method was used in the analysis of the collected data. The techniques used in re-harmonization are shown gradually in three main topics: classical harmony, contemporary harmony and jazz harmony. By explaining the findings according to the visual analysis method, it was concluded that various harmonization techniques used in re-harmonization can be used separately or together. As a result of the results of the research, it was proposed that the techniques used in re-harmonization be used in improvisational techniques, music education, academic studies and various experimental researches.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReharmonization, jazz harmony, classical harmony,Yeniden armonileme, caz armonisi, klasik armonien_US
dc.titleYeniden Armonilemede Kullanılan Teknikleren_US
dc.title.alternativeTechnıques Used In Reharmonızatıonen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2845-5667en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10381800.pdf103818007.86 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.