Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/681
Title: | İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerine İlişkin Makalelerin İncelenmesi: Tematik İçerik Analizi |
Other Titles: | Examınatıon Of Artıcles On Prımary School Students' Wrıtıng Skılls: Analysıs Of Thematıc Content |
Authors: | Çetinkaya, Seher Kuşdemir, Yasemin Karaoğlu, Rabia Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 0000-0002-1330-106X |
Keywords: | Yazma, Yazma becerisi, İlkokul öğrencileri, Tematik İçerik Analizi,Writing, Writing Skill, Primary School Students, Thematic Content Analysis |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Bireyin akademik ve sosyal hayatında önemli bir yere sahip olan yazma
becerisinin temeli ilkokulda atılmaktadır. İlkokul öğrencilerinin yazma becerileri
üzerine yapılmış çalışmaların incelenmesi; öğrencilerinin yazma beceri düzeyleri,
öğretim programlarının değerlendirilmesi ve yazma öğretiminde yeni yaklaşımların
incelenmesi gibi konulara bütünsel bir bakış açısı getirilmesine katkı sağlar. Yazma
becerisine ilişkin çalışmaları inceleyen ulusal ve uluslararası alanda yapılmış birçok
çalışma olmasına rağmen Türkiye’de yalnızca ilkokul öğrencilerinin yazma
becerilerine ilişkin makaleleri inceleyen bir tematik içerik analizi çalışmasına
rastlanmamıştır. Bu araştırmada, 2012-2020 yılları arasında ilkokul öğrencilerinin
(1-4. sınıflar) yazma becerilerine ilişkin hazırlanmış makalelerin tematik içerik
analizine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi ile
2012-2020 yılları arasında ilkokul öğrencilerinin yazma becerilerine ilişkin
yapılmış 64 makaleye ulaşılmıştır. Makalelere, ULAKBİM TR dizinden ve
Türkiye’de taranan SSCI dergilerinden ulaşılmıştır. Araştırmacı tarafından
oluşturulan tabloda 64 makalenin; yayım yıllarına, amaçlarına, yöntemlerine,
örneklem düzeylerine, veri toplama araçlarına, veri analiz yöntemlerine,
sonuçlarına ve önerilerine olmak üzere 8 parametrede incelenmiştir. Araştırma
sonucunda, incelenen makalelerin en çok 2018 ve 2020 yıllarında yayımlandıkları,
daha çok ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri ile çalışıldığı, nicel araştırma
yöntemlerinden daha sık yararlanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca beş kategoride
(yazma beceri düzeyi, yazma becerisine etki eden faktörler, görüş, duyuşsal
özellikler ve ölçek) incelenen makalelerin amaçlarına ve sonuçlarına ilişkin veriler
sunulmuştur. İncelenen makalelerde araştırmacılara, MEB’e, ailelere, okullara,
uygulamalara ve üniversitelere yönelik öneriler getirildiği tespit edilmiştir. The foundation of the writing skill, which has an important place in the academic and social life of the individual, is laid in primary school. Examining the studies on the writing skills of primary school students; It contributes to bringing a holistic perspective to issues such as students' writing skill levels, evaluation of curricula and examining new approaches in teaching writing. Although there are many national and international studies examining studies on writing skills, no thematic content analysis study examining only primary school students' writing skills has been found in Turkey. In this study, it was aimed to examine the articles prepared on the writing skills of primary school students (1-4. grades) between 2012-2020 according to thematic content analysis. In the research, 64 articles on the writing skills of primary school students between the years 2012-2020 were reached with the criterion sampling method. The articles were accessed from the ULAKBİM TR index and SSCI journals scanned in Turkey. In the table created by the researcher, 64 articles; It has been examined in 8 parameters including publication years, aims, methods, sample levels, data collection tools, data analysis methods, results and suggestions. As a result of the research, it was determined that the examined articles were mostly published in 2018 and 2020, mostly with primary school fourth grade students, and quantitative research methods were used more frequently. In addition, data on the aims and results of the articles examined in five categories (writing skill level, factors affecting writing skill, opinion, affective characteristics and scale) are presented. In the articles examined, it was determined that suggestions were made for researchers, MEB, families, schools, practices and universities. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/681 |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10440578.pdf.pdf | 10440578 | 1.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.