Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/681
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇetinkaya, Seher-
dc.contributor.advisorKuşdemir, Yasemin-
dc.contributor.authorKaraoğlu, Rabia-
dc.date.accessioned2022-08-11T11:37:10Z-
dc.date.available2022-08-11T11:37:10Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/681-
dc.description.abstractBireyin akademik ve sosyal hayatında önemli bir yere sahip olan yazma becerisinin temeli ilkokulda atılmaktadır. İlkokul öğrencilerinin yazma becerileri üzerine yapılmış çalışmaların incelenmesi; öğrencilerinin yazma beceri düzeyleri, öğretim programlarının değerlendirilmesi ve yazma öğretiminde yeni yaklaşımların incelenmesi gibi konulara bütünsel bir bakış açısı getirilmesine katkı sağlar. Yazma becerisine ilişkin çalışmaları inceleyen ulusal ve uluslararası alanda yapılmış birçok çalışma olmasına rağmen Türkiye’de yalnızca ilkokul öğrencilerinin yazma becerilerine ilişkin makaleleri inceleyen bir tematik içerik analizi çalışmasına rastlanmamıştır. Bu araştırmada, 2012-2020 yılları arasında ilkokul öğrencilerinin (1-4. sınıflar) yazma becerilerine ilişkin hazırlanmış makalelerin tematik içerik analizine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi ile 2012-2020 yılları arasında ilkokul öğrencilerinin yazma becerilerine ilişkin yapılmış 64 makaleye ulaşılmıştır. Makalelere, ULAKBİM TR dizinden ve Türkiye’de taranan SSCI dergilerinden ulaşılmıştır. Araştırmacı tarafından oluşturulan tabloda 64 makalenin; yayım yıllarına, amaçlarına, yöntemlerine, örneklem düzeylerine, veri toplama araçlarına, veri analiz yöntemlerine, sonuçlarına ve önerilerine olmak üzere 8 parametrede incelenmiştir. Araştırma sonucunda, incelenen makalelerin en çok 2018 ve 2020 yıllarında yayımlandıkları, daha çok ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri ile çalışıldığı, nicel araştırma yöntemlerinden daha sık yararlanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca beş kategoride (yazma beceri düzeyi, yazma becerisine etki eden faktörler, görüş, duyuşsal özellikler ve ölçek) incelenen makalelerin amaçlarına ve sonuçlarına ilişkin veriler sunulmuştur. İncelenen makalelerde araştırmacılara, MEB’e, ailelere, okullara, uygulamalara ve üniversitelere yönelik öneriler getirildiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe foundation of the writing skill, which has an important place in the academic and social life of the individual, is laid in primary school. Examining the studies on the writing skills of primary school students; It contributes to bringing a holistic perspective to issues such as students' writing skill levels, evaluation of curricula and examining new approaches in teaching writing. Although there are many national and international studies examining studies on writing skills, no thematic content analysis study examining only primary school students' writing skills has been found in Turkey. In this study, it was aimed to examine the articles prepared on the writing skills of primary school students (1-4. grades) between 2012-2020 according to thematic content analysis. In the research, 64 articles on the writing skills of primary school students between the years 2012-2020 were reached with the criterion sampling method. The articles were accessed from the ULAKBİM TR index and SSCI journals scanned in Turkey. In the table created by the researcher, 64 articles; It has been examined in 8 parameters including publication years, aims, methods, sample levels, data collection tools, data analysis methods, results and suggestions. As a result of the research, it was determined that the examined articles were mostly published in 2018 and 2020, mostly with primary school fourth grade students, and quantitative research methods were used more frequently. In addition, data on the aims and results of the articles examined in five categories (writing skill level, factors affecting writing skill, opinion, affective characteristics and scale) are presented. In the articles examined, it was determined that suggestions were made for researchers, MEB, families, schools, practices and universities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYazma, Yazma becerisi, İlkokul öğrencileri, Tematik İçerik Analizi,Writing, Writing Skill, Primary School Students, Thematic Content Analysisen_US
dc.titleİlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerine İlişkin Makalelerin İncelenmesi: Tematik İçerik Analizien_US
dc.title.alternativeExamınatıon Of Artıcles On Prımary School Students' Wrıtıng Skılls: Analysıs Of Thematıc Contenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1330-106Xen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10440578.pdf.pdf104405781.81 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.