Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/679
Title: Kutu Oyunları ve Grafik Tasarım; “Ayan” Kutu Oyunu Tasarımı Önerisi
Other Titles: Box Games And Graphıc Desıgn; “Ayan” Box Game Desıgn Proposal
Authors: Yücel, Adem
Ağıl, Harun
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
0000-0002-5038-882X
Keywords: Game, board game, game design, illustration, graphic design,Oyun, kutu oyunu, oyun tasarımı, illüstrasyon, grafik tasarım
Issue Date: 2022
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Geçmişten günümüze kadar her toplumda pek çok oyun türü oynanmaktadır. Oyun kavramının ne olduğunu ortaya koymak için ilgili kaynaklardan yapılan araştırmalarla oyun ve tasarım kavramlarına yer verilmiş, kutu oyunları hakkında bilgi sağlanmıştır. Bunlardan bazıları günümüzde pek yaygın olmasa da hala hayatımızdaki yerini sürdürmektedir. Günümüzde sadece eğlenmeye yarayan araçlar olarak görülen kutu oyunları, tarih boyunca kültürel, sosyal ve dini açından izler taşımaktadır. Tarihsel süreçte ortaya çıkan kutu oyunlarının farklı kültürlerle nasıl bir etkileşime girdikleri anlatılmıştır. Çalışma özelinde tasarlanan uygulama, grafik tasarım ilkelerine bağlı illüstrasyonlarla kutu oyun niteliklerini taşıyan Osmanlı temalı tarih oyunu olarak sunulmuştur. Tasarlanan uygulama için anket hazırlanmış ve oyunu deneyimleyen kişilere yapılmıştır. Anketten elde edilen verilerle sonuç ve önerilerde bulunulmuştur. Bu çalışmanın amacı, Türk tarihini yansıtan kutu oyunlarının azlığı sebebi ile grafik tasarım ilkelerine bağlı bir kutu oyun önerisinde bulunularak Türk kültürünü yansıtan, uygulamalı bir şekilde anlatmayı ve bilgilendirmeyi hedefleyen tasarım önerisinde bulunmaktır.
From past to present, many types of games are played in society. In order to reveal what the concept of game is, the concepts of game and design are included with the researches made from related sources, and information about board games is provided. Although some of them are not very common today, they are still in our lives. Board games, which are seen only as tools for entertainment today, have shown cultural, social and religious traces throughout history. It is explained how board games that emerged in the historical process interact with different cultures. The application, which was designed specific to the study, was presented as an Ottoman-themed history game with the characteristics of a board game with illustrations based on graphic design principles. A questionnaire was prepared for the designed application and conducted to the people who experienced the game. Results and suggestions were made with the data obtained from the survey. The aim of this study is to propose a design that reflects Turkish culture, aims to explain and inform in a practical way, by suggesting a board game based on graphic design principles, due to the scarcity of board games reflecting Turkish history.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/679
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10436873.pdf104368738.21 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.