Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/667
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzmutlu, Aytaç-
dc.contributor.authorÇiçek, Seda-
dc.date.accessioned2022-08-11T11:25:31Z-
dc.date.available2022-08-11T11:25:31Z-
dc.date.issued2021-
dc.date.submitted2021-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/667-
dc.description.abstractAfiş, içeriğine bağlı olarak taşıdığı mesajı soyut ya da somut kavramların çeşitli tekniklerle görselleştirilmesi yoluyla alıcısına aktaran bir görsel iletişim aracıdır. Afişler ticari, kültürel veya sosyal yaşama dair içerikleri, yazı ve çeşitli görsel ifade biçimlerinin birlikteliğine dayalı olarak görselleştiren grafik ürünlerdir ve bireysel veya kamusal alanlarda, iç ve dış mekan kullanımlarıyla geniş kitlelere ulaşabilirler. Afiş tasarımının en önemli öğesi tipografidir. Belirli bir amaç ya da içeriğe bağlı olarak yazı karakteri seçimi, punto ölçüsü ve harf arası boşlukları ayarlama vb. unsurları göz önünde bulundurarak tasarlanmış yazılar tipografi olarak tanımlanır. Yazı, bulunduğu günden günümüze farklı medeniyetlerin kendine özgü harf, sembol biçimleri ve alfabe sistemleriyle gelişimini sürdürmüş ve nihai formunu bulmuştur. Yazının temel öğe olduğu tipografi ise modern sanat ve tasarım hareketlerinin de etkisi ile yeni biçim ve karakterlere bürünerek gelişimini devam ettirmiştir. Araştırmanın kuramsal temellerini bu gelişim sürecinin dönemlere göre incelenmesi oluşturmaktadır. Söz konusu süreç içerisinde pek çok farklı yazı karakterinin çeşitli sınıflandırmalar kapsamında geliştirildiği görülmektedir. Her bir yazı karakterinin yaygın olarak afiş tasarımında özgün tipografik çözümlemelere imkan tanıdığı söylenebilir. Bir yazı tipine ait farklı ağırlıkların tek bir yazı tipi dosyası içinde kompakt bir şekilde yer aldığı ve günümüzde kullanım alanları oldukça yaygın hale gelen değişken (variable) fontların afiş tasarımında kullanımı bu araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Özellikle tipografik ağırlıklı afiş tasarımlarında bir yazı karakterine ait çeşitli varyasyonların bir arada kullanımının sağlayacağı görsel zenginlik ve esneklik, tez çalışması kapsamında yer alan hareketli afiş uygulamaları ile araştırılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular; gelişen dijital teknolojilerle birlikte grafik tasarımcıların afişlerindeki anlatım gücünün değişmekte ve çeşitlenmekte olduğunu göstermektedir. Değişken fontların ise tasarımcılara yeni ve özgün tasarımlar oluşturma imkanı sunduğu, çok katmanlı ve dinamik çözümlemelerle mesajın iletimi konusunda işlevsel bir rol üstlendiği görülmektedir.en_US
dc.description.abstractA poster is a visual communication tool that conveys the message it carries, depending on its content, to the recipient through the visualization of abstract or concrete concepts with various techniques. Posters are graphic products that visualize the contents of commercial, cultural or social life based on the combination of writing and various forms of visual expression, and they can reach large audiences with indoor and outdoor use in individual or public spaces. The most important element of poster design is typography. Depending on a specific purpose or content, font selection, point size and letter spacing, etc. can be adjusted. Writings designed by considering the elements are defined as typography. Writing has continued its development and found its final form with the distinctive letter, symbol forms and alphabet systems of different civilizations since the day it was found. Typography, in which writing is the basic element, continued its development by taking on new forms and characters with the influence of modern art and design movements. The theoretical basis of the research consists of examining this development process according to periods. It is seen that many different typefaces were developed within the scope of various classifications in the said process. It can be said that each typeface allows for unique typographic solutions in poster design. The subject of this research is the use of variable fonts in poster design, where different weights of a font are compactly contained in a single font file and their usage areas have become quite common today. The visual richness and flexibility that will be provided by the use of various variations of a typeface, especially in typographically-weighted poster designs, has been investigated with animated poster applications within the scope of the thesis study. The findings obtained as a result of the research; It shows that the expressive power of graphic designers' posters is changing and diversifying with the developing digital technologies. It is seen that variable fonts offer designers the opportunity to create new and original designs, and play a functional role in the transmission of the message with multi-layered and dynamic solutionsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrafik Tasarım, Değişken Fontlar, Tipografi, Hareketli Afiş,Graphic Design, Variable Font, Typography, Animated Posteren_US
dc.titleAfiş Tasarımında Değişken Fontların Kullanımıen_US
dc.title.alternativeUse Of Varıable Fonts In Poster Desıgnen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2649-083Xen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10434018.pdf104340185.94 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.