Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/587
Title: Güzel Sanatlar Fakültelerinin Grafik Tasarım Eğitimi Verilen Bölümlerindeki Etkileşim Tasarımına Yönelik Ders Adlarının İncelenmesi
Other Titles: Analysıs Of Course Names Regardıng Interactıon Desıgn In Departments Of Fıne Arts Facultıes Where Graphıc Desıgn Educatıon Is Provıded
Authors: Özmutlu, Aytaç
Bağcı, Nurettin Selçuk
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
0000-0003-2649-083X
Keywords: Grafik Tasarımı, Görsel İletişim Tasarımı, Etkileşim Tasarımı, Arayüz Tasarımı.,Graphic Design, Visual Communication Design, Interaction Design, Interface Design.
Issue Date: 2021
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Ekran tabanlı cihazların gelişmesi, arayüz sayısı ve kullanıcı çeşitliliğinin artmasıyla birlikte eğitim alanında ve sektörde başarılı etkileşim tasarımcılarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyacın karşılanmasında da disiplinlerarası iş birliğinin yanında, bu alana hizmet verecek nitelikte tasarımcı profilleri aranmaktadır. Bu arayış grafik tasarımın bu alan içerisindeki önemini ortaya çıkarmakta ve grafik tasarımcıların da bu alanla ilgili yeterli bilgiye sahip olmasını gerektirmektedir. Yükseköğretim kurumlarının grafik tasarım eğitimi veren fakültelerin ilgili bölümlerinde yer alan etkileşim tasarımı dersleri, toplumun sürdürülebilir ilerleyişi için gerekli becerilerin geliştirilmesinde ve gelecekteki gelişim sürecinin gözlemlenmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda grafik tasarım programlarının çeşitliliği, sektörün ihtiyaçları ve araştırma beklentileri grafik tasarımın yeni bir disiplin alanı olan etkileşim tasarımı içerisine dahil edilerek, ders müfredatlarına yansıtılamasını zorunlu kılmıştır. Araştırmanın amacı, 2020- 2021 eğitim-öğretim yılında Türkiye’de bulunan yükseköğretim kurumuna bağlı devlet ve vakıf üniversitelerinin Güzel Sanatlar Fakültelerinde grafik tasarımı eğitimi verilen Grafik, Grafik Tasarımı, Grafik Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerinin lisans programlarındaki etkileşim tasarımına yönelik derslerin dağılımlarını incelemek ve grafik tasarım eğitimine yeni bakış açıları kazandırmaktır. Araştırmanın kapsamı, Yeni Medya, İnteraktif, Arayüz, Etkileşim, Dijital ve Multimedya anahtar kelimelerini içeren 6 ders ismi ile sınırlı tutulmuştur. Araştırma sürecinde yükseköğretim kurumu web sayfası üzerinden 129 devlet, 74 vakıf üniversitesi incelenmiş ve 37 üniversitenin araştırmanın örneklemine uygun yapıda olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen verilerin yorumlanması ve karşılaştırılması sonucunda, etkileşim tasarımı derslerinin, eğitim-öğretim süreci içerisinde grafik tasarım alanında kalıcı olarak yer almasının sağlanması ve dersin kapsamının diğer disiplinlerle iş birliği kuracak şekilde belirlenmesinin alan açısından önemli olduğu kanaatine varılmıştır.
With the development of screen-based devices and the increase in the number of interfaces and user diversity, successful interaction designers are needed in the education field and in the sector. In meeting this need, in addition to interdisciplinary cooperation; designer profiles that are able to serve this area are sought. This pursuit reveals the importance of graphic design in this area and requires graphic designers to have sufficient knowledge of this area. Interaction design courses in the relevant departments of faculties providing graphic design education in higher education institutions play an important role in developing the skills necessary for the sustainable progress of society and in observing the future development process. In this context, the diversity of graphic design programs, the needs of the sector, and research expectations have necessitated graphic design to be reflected in course curricula by including it in interaction design, which is a new discipline. The purpose of my research is to analyze the distribution of courses in the 2020-2021 academic year regarding interaction design in undergraduate programs of Graphic, Graphic Design, Graphic Arts, and Visual Communication departments in which graphic design education is provided in state and private universities in Turkey that are affiliated with Council of Higher Education and to provide new perspectives to graphic design education. The scope of my research was limited to 6 course names including the keywords: New Media, Interactive, Interface, Interaction, Digital, and Multimedia. During the research process, 129 state and 74 private universities were examined through the web page of Council of Higher Education and 37 universities were found to be in accordance with the sample of my work. As a result of interpreting and comparing the data obtained, it was concluded that it is important for the field to ensure that interaction design courses are permanently involved in the field of graphic design in the educational process and to determine the scope of the course in a way that it cooperates with other disciplines
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/587
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10409912.pdf1040991211.37 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.