Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/584
Title: Destinasyonların Tanıtılmasında Televizyon Dizileri ve Filmlerin Rolü (Ordu İli Örneği)
Other Titles: THE ROLE OF TELEVISION SERIES AND MOVIES IN THE PROMOTION OF DESTINATIONS (ORDU PROVINCE SAMPLE)
Authors: Prof. Dr. Yavuz, Cavit
Özel, Kübra
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
0000-0001-9279-1740
Keywords: Destinasyon, Ordu İli, Tanıtım, Televizyon dizileri, Filmler,Destination, OrduProvince, Promotion, Television Series, Movies
Issue Date: 2021
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Günümüz toplumlarında televizyon dizileri ve sinema filmleri insanların yaşamlarında önemli bir yer tutmaktadır ve küreselleşen dünyamızda bunun etkileri görülmektedir. Özellikle 2000'li yılların başında popülerliğini arttıran televizyon dizileri ve filmler destinasyonların tanıtılmasında etkin bir rol almaya başlamıştır. Televizyon dizileri ve filmler, turistlerin destinasyonları tercih etmelerinde ve turistik ürünü satın almalarında etkili olmaktadır. Bu etkiyi gören turizm sektöründeki bileşenler (turizm işletme sahipleri, kamu yönetimi ve yerel yönetimler, turizmle ilgili sivil toplum kuruluşları, vb.) destinasyonlarının tanıtılmasında film ve televizyon dizilerinden yararlanma çabası içerisine girmişlerdir. Bu manada ulusal ve uluslararası televizyon kanallarında gösterilen televizyon dizilerinin ve filmlerin kendi bölgelerinde çekilmesini arzu etmektedirler. Televizyon dizileri ve filmlerin kendi destinasyonlarında çekiminin yapılması, destinasyonun tanınmasına katkıda bulunduğu gibi o destinasyonun sosyal ve ekonomik gelişimine de katkı sağlamaktadır. İzlediği dizi ve filmlerden etkilenen turistik tüketiciler, filmlerde gördükleri yerleri görme isteği ile destinasyon tercihlerinde bulunmaktadır. Bu bağlamda; araştırmamızda Ordu ilinde çekimi yapılan „‟Kuzey Yıldızı: İlk Aşk‟‟ dizisi örnek olarak ele alınmış ve bu dizinin Ordu ilinin tanıtılmasına ve tanınmasına katkıları incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma Ocak-Nisan 2021 tarihleri arasında Ordu‟da gerçekleştirilmiştir. Araştırmada; nitel araştırma yöntemi kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış, araştırma kapsamında görüşülen katılımcılara yarı-yapılandırılmış formda görülen 9 soru yöneltilmiştir. Araştırmada yüz yüze görüşme tekniği ile elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Ordu İlindeki kültür ve turizm müdürlüğü, seyahat acenteleri ve tur operatörleri, turistik otel işletmecileri ve turizmle ilgili sivil toplum kuruluşlarıyla görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda Ordu ilinde çekilen dizinin Ordu'nun turizmine, tanıtımına, kısmen ekonomisine ve sosyal hayatına olumlu yönde katkı sağladığı ortaya çıkmaktadır.
In today‟s societies television series and movies are of great importance in people‟s lives and the effects of this situation are commonly seen in our globalizing world. Especially since the early 2000s television series and movies that became more popular have begun to play an active role in the promotion of destinations. Television series and movies have great contribution and impact on the preference of tourist destinations and the purchase of touristic products. The components in tourism industry (tourism business owners, public administrators and local governments, non-governmental organizations related to tourism, etc.) that realize this impact and contribution have tried to benefit from the movies and television series to promote their destinations. In this sense, they desire that television series and movies shown on national and international television channels are shot in their region. The shooting of television series and movies in their destination not only contributes to the recognition of destination itself but also it provides significant returns to the social and economic development of that destination. The touristic consumers who are impressed by the series and movies they watch set their destinations with the desire to see and visit the places they see on the movies. Within this context, this study examines the series “KuzeyYıldızı: İlk Aşk” which was shot in Ordu and it aims to analyze the contribution of the series to the promotion and recognition of the city. The research was carried out in Ordu between January and April in 2021. In the study, semi-structured interview technique was used as the qualitative data collection method. Within the scope of this study the participants were asked 9 questions in semi-structured form. The data obtained from face-to-face interviews were evaluated with content analysis. Directorate of culture and tourism, travel agencies and tour operators, tourist hotel managers and non-governmental organizations related to tourism in Ordu were interviewed. The result of the study revealed that the series which was shot in Ordu contributes positively to the tourism, promotion, partly economy, and social life of the city.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/584
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10418762.pdf104187621.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.