Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/582
Title: Yerel Yönetimlerde Kurumsal İmajın Gelişmesinde Sosyal Medyanın Rolü: Ordu Büyükşehir Belediyesi Ve Altınordu Belediyesi Örneğinde
Other Titles: THE ROLE OF SOCIAL MEDIA ON PROGRESS OF INSTITUTIONAL IMAGE AT LOCAL AUTHORITIES: ON THE BASIS OF ORDU METROPOLITAN MUNICIPALITY AND ALTINORDU MUNICIPALITY
Authors: Prof. Dr. Yavuz, Cavit
Zavalsız, Hasan Basri
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Keywords: Social Media, Corporate İmage, Local Governments, Municipality,Sosyal Medya, Kurumsal İmaj, Yerel Yönetimler, Belediye
Issue Date: 2020
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Çağımızda, hızla gelişen teknolojinin internet alanında da sürekli yenilenerek ve gelişerek her geçen gün yeni boyutlara ulaşıyor olması kurum ve kuruluşların hedef kitlelerine olan hizmet anlayışını doğrudan etkilemektedir. İnsanoğlunun var olduğu günden bu güne kadar imaj kavramından söz etmek mümkündür. Hizmet kavramı ile doğrudan ilişki içinde olan belediyeler, bireylerle etkileşime geçmek, onların istek ve taleplerine çözüm ortağı olmak ve bu alanda vizyon ve misyona sahip olabilmek için, hedef kitleyle etkileşim, iletişim düzeyi ve kaliteli hizmet gibi hususlarını önemsemektedir. Belediyelerin, diğer kurum ve kuruluşların bu kavramlar çerçevesinde harekete geçmeleri sonucu hedef kitlelerin algılama biçimine yön verilmekte ve kurumsal imaj kavramı ortaya çıkmaktadır. Yerel yönetimler, hedef kitlelerine hizmet sağlarken yapılan hizmetlere dair bilgi akışının sosyal medya araçlarıyla aktarılması, geri bildirim açısından oldukça önemlidir. Geleneksel medya organlarını kullanan yerel yönetimler, teknolojinin ileri boyutlara ulaşmasıyla web teknolojilerini kullanmaya yönelmişlerdir. Yerel yönetimler yaptıkları faaliyetleri sosyal medya platformlarından hedef kitlesine ulaştırma imkânı bulmuştur. Geleneksel medya organlarının aksine yeni medya organları arasında yer alan sosyal medya platformları, vatandaşların anlık bilgi edinmesini sağlarken, kurumların da anında geri bildirim almasını sağlamaktadır. Vatandaşlar sosyal medya platformları aracılığıyla bürokrasinin sert duvarlarına çarpmadan istek, talep ve şikâyetlerini direkt olarak kurum temsilcilerine iletebilmektedir. Araştırmamızda; Ordu Büyükşehir Belediyesi ve Altınordu Belediyesi’nin 01.09.2019 – 30.09.2019 tarihleri arasında sosyal medya platformlarında yapmış oldukları paylaşımlar içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmanın amacı; belediyelerin sosyal medya platformlarında yaptıkları paylaşımların kurumsal imajlarına katkılarının incelenmesi ve sosyal medya ortamlarının en yararlı ve etkin şekilde kullanılması noktasında faydalı bilgiler ve öneriler sunulmasıdır. Araştırmanın bu alanda yapılacak diğer çalışmalara ve literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
In our age,technology which has been rapidly developing in all fields, also reaches new dimensions in the field of Internet day by day through on-going renewal and progress in our age directly influences service mentality of the institutions and organizations towards their target audience. It is possible to speak of the concept of image since the beginning of humanity. Municipalities, which are in a direct relationship with the concept of service, regard aspects such as interaction with the target audience, communication level, and quality service to interact with individuals, to be a solution partner to their requests and demands and to hold a vision and mission within this field. As a result of municipalities, other institutions and organizations taking actions within the framework of these concepts, the perception of target audiences is dominated and the concept of corporate image occurs. It is highly important in regards to feedback that the information on provided services is conveyed through the mass media while local authorities provide certain kinds of services for their target audiences. Local authorities that used traditional media have turned to use web technologies with the advancement of technology. Local authorities have found the opportunity of communicating the services through the social media platforms. Unlike traditional media, social media platforms that are parts of new media, enable citizens to obtain instant information while providing institutions to receive immediate feedback.By means of social media, citizens are able to directly convey their requests, demands and complaints to the representatives of institutions without hitting rough weathers of bureaucracy. In our study, the posts of Ordu Metropolitan Municipality and Altınordu Municipality between the dates of 01.09.2019 – 30.09.2019 on the social media platforms were analyzed by content analysis method. The aim of the study is to examine the municipalities’ posts on social media platforms and to provide useful information and suggestions on the most useful and effective use of social media. The study is thought to contribute to the other studies and literature in this field.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/582
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10345892.pdf103458921.18 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.