Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/568
Title: Okul Öncesi Eğitim Ortamlarında Bilgilendirme Tasarımı Kullanımı
Other Titles: THE USAGE OF INFORMATION DESIGN IN THE EDUCATIONAL ENVIRONMENTS OF PRE-SCHOOL EDUCATION
Authors: Özmutlu, Aytaç
Gök, Zuhal
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
0000-0003-2649-083X
Keywords: Bilgilendirme Tasarımı, Okul Öncesi Eğitim, Grafik Tasarım, Eğitim Ortamları, Görsel Öğrenme.,Information Design, Preschool Education, Graphic Design, Educational Environments, Visual Learning
Issue Date: 2021
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Grafik tasarım alanı içerisinde uzun sürelerdir varlığını sürdüren ancak adı literatüre yeni kazandırılan bir konu olarak bilgilendirme tasarımı alanı, hedef kitlenin ihtiyacı olan bilgiyi kısa, öz ve en önemlisi anlaşılır şekilde sunan bir tasarım alanıdır. Bireyler için hayatın her alanında karşılaşılan bilgilendirme tasarımlarının amaçlarından biri de hayatı kolaylaştırıcı etkisinin bulunmasıdır. Belge tasarımı, kullanım kılavuzu, haritalar, infografikler, eğitim dokümanları, form tasarımı, grafikler, çevresel tasarımlar gibi birçok alan bilgilendirme tasarımının konu alanı içerisine girmektedir. Bilgilendirme tasarımı günlük hayatın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da karşımıza çıkmaktadır. Dolayısıyla çeşitli eğitim ortamlarında bilgilendirme tasarımı kullanımından bahsetmek mümkündür. Karmaşık bilgilerin veya metinlerin görselleştirildiği bilgilendirme tasarımı alanının özellikle görsel öğrenmenin etkili olduğu okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılan eğitim materyallerinin çocuğun gelişim alanlarına özellikle bilişsel ve duyuşsal alanlara, ilgi ve ihtiyaçlarına, öğrenme özelliklerine olan etkisi düşünüldüğünde kullanılacak her materyalin tasarım özellikleri göz önünde bulundurularak seçilmesi son derece önemlidir. Bu araştırma, okul öncesi eğitim ortamlarında bilgilendirme grafiklerinin kullanımına ve okul öncesi dönemi öğrencilerinin görsel öğrenmeleri üzerindeki etkisine odaklanmaktadır.
Information design which has been inherent in the field of graphic design for a long period even though it is a quite new term in terms of terminology is the field of design that provides requisite information of the target group succinctly and apprehensibly. One of the most prominent aims of the information design that each person can utilize in every field of life is to make life easier. Besides, a lot of visual elements such as document designs, user guides, maps, graphics, charts, educational documents, form, and environmental design are also embodied within the subject area of information design. Information design appears in the field of education as in every field of daily life. Therefore, it is possible to mention the use of information design in different educational settings. It is thought that it is important to use the information design that complex information or texts are visualized especially in pre-school education institutions where visual learning is effective during the process of pre-school education. Considering the effect of educational materials used in pre-school education institutions on children's developmental areas, especially cognitive and affective areas, interests and needs, and learning characteristics, it is extremely significant to select each material to be used by taking into consideration of the design features. This research focuses on the use of information graphics in preschool education settings and its effect on pre-school students visual learning.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/568
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10379585.pdf103795856 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.