Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5567
Title: Üniversitelerin Müzikle İlgili Bölümlerinde Ses Eğitimi Derslerine Yönelik Yaratıcı Drama Etkinlikleri
Other Titles: The Effect of Creative Drama Method in Teaching Basic Elements of Voice Training
Authors: Özkeleş, Sercan
Türkmen Akkaş, Ayşe
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
0000-0003-2845-5667
0000-0002-2080-0764
Keywords: Yaratıcı Drama, Ses Eğitimi, Nefes Kontrolü, Postür, Söyleme Teknikleri, Yaratıcı Drama Etkinlikleri
Creative Drama, Voice Training, Breath Control, Postüre, Speaking Techniques, Creative Drama Activities
Issue Date: 2024
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu yüksek lisans tezi, üniversitelerin müzikle ilgili bölümlerinde verilen ses eğitimi derslerinde yönelik yaratıcı drama etkinlikleri tasarlamayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, ses eğitiminin bazı başlıkları olan insan sesi, nefes kontrolü, postür, artikülasyon, dil/konuşma, rejistir geçişleri, rezonans, fonasyon ve vokal söyleme teknikleri gibi konuları kapsayan on bir farklı konuda yaratıcı drama etkinlikleri geliştirilmiştir. Her bir etkinlik, belirli bir ses eğitimi konu başlığına odaklanarak, öğrencilerin bu konuları uygulamalar yoluyla öğrenmelerini kolaylaştırmayı hedeflemiştir. Çalışma, genel tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak tasarlanmış ve doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda, yaratıcı drama, ses eğitimi konularında mevcut literatür taranmış ve ilgili kaynaklar incelenmiştir. Yaratıcı drama tekniklerinin ses eğitimi derslerine entegrasyonu üzerine yapılan literatür taraması sonucunda, ses eğitimi derslerinde kullanılabilecek çeşitli yaratıcı drama etkinlikleri tasarlanmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma, yaratıcı drama etkinliklerinin ses eğitimi derslerinde kullanılmasına yönelik bulguları teorik olarak ortaya koymuştur. Eğitimde yaratıcı drama yönteminin, ses eğitimi derslerine entegre edilmesiyle, öğrencilerin öğrenme süreçlerinin daha interaktif, eğlenceli ve etkili hale gelebileceği öne sürülmüştür. Bu çalışma, ses eğitimi derslerinde yenilikçi ve etkili öğretim materyalleri oluşturmayı hedefleyerek ve yaratıcı drama tekniklerinin ses eğitimi derslerine entegrasyonunun önemini vurgulamaktadır.
This master's thesis aims to design creative drama activities for voice education courses given in music departments of universities. Within the scope of the study, eleven different creative drama activities were developed covering topics such as human voice, breathing control, postüre, articulation, language/speech, rejistir transitions, resonance, phonation and vocal singing techniques, which are some of the topics of voice training. Each activity focuses on a specific vocal education topic and aims to facilitate students' learning of these topics through practices. The study was designed as a descriptive study in the general scanning model and the document analysis method was used. In this context, the existing literature on creative drama and voice training was scanned and relevant resources were examined. As a result of the literature review on the integration of creative drama techniques into voice education lessons, various creative drama activities that can be used in voice education lessons have been designed. As a result, this study theoretically revealed the findings regarding the use of creative drama activities in voice training lessons. It has been suggested that by integrating the creative drama method in education into voice training courses, students' learning processes can become more interactive, entertaining and effective. This study aims to create innovative and effective teaching materials in voice education lessons and emphasizes the importance of integrating creative drama techniques into voice education lessons.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5567
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10480116.pdf10480116979.69 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.