Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5566
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProf. Dr. Taş, Erol-
dc.contributor.authorApaydın, Gökçe-
dc.date.accessioned2024-10-16T13:33:54Z-
dc.date.available2024-10-16T13:33:54Z-
dc.date.issued2024-
dc.date.submitted2024-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5566-
dc.description.abstractBu çalışmada Covid-19 pandemisi ile birlikte öğretim sürecini uzaktan eğitim ile çevrimiçi olarak sürdüren fen bilgisi öğretmenlerinin fen eğitiminde karşılaştıkları problemlere yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırma Iğdır ilinde görev yapan 12 fen bilgisi öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırma bulguları katılımcılara gönderilen görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Görüşme formu katılımcılara e-posta yoluyla link olarak gönderilmiştir. Ardından görüşme formunda yer alan cevaplara içerik analizi yöntemi uygulanarak oluşturulan temalar ve kodlar yorumlayarak tablo halinde sunulmuştur. Çalışmada Covid-19 pandemisi sürecindeki uzaktan eğitimde; fen bilgisi öğretmenlerinin pandemi öncesindeki salgın hastalık ve pandemi kavramları ile ilgili ön bilgilerini, çevrimiçi eğitime yönelik bilgilerini, fen derslerini işleme yöntem ve teknikleri ile kullandıkları materyallerin nasıl değiştiğini, öğrencilerin çevrimiçi derslere katılım durumlarını ve derslere olan ilgilerini, çevrimiçi öğretimin uygulandığı mekan ve zamanlara yönelik görüşlerini, meslektaşlarıyla iletişim ve bilgi paylaşımını değerlendirmek için araştırma yapılmıştır. Araştırma sonucunda fen bilgisi öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun Covid-19 pandemisi öncesinde salgın hastalık ve pandemi kavramları hakkında bilgi sahibi oldukları ortaya çıkmıştır. Ancak fen bilgisi öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun uzaktan eğitim hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerinin bilgisayara/internete erişememesi, öğrencilerdeki isteksizlik ile derslere aktif katılım göstermemeleri ve sistemden/internet bağlantısından kaynaklanan sorunlarla karşılaştıkları görülmüştür. Bununla birlikte canlı derslerde çeşitli web programları gibi yenilikçi yöntemler ve teknikler kullandıkları, yine çeşitli web programları ve dokümanlarla canlı dersleri zenginleştirip destekledikleri görülmektedir. Katılımcıların büyük çoğunluğunun canlı derslerde yaşanan sıkıntılara rağmen meslektaşlarıyla fikir alışverişi gerçekleştirerek birbirlerine destek oldukları belirlenmiştir. Fen bilgisi öğretmenleri uzaktan eğitimin bireysel ve bağımsız öğrenmeyi destekleyen esnek yapısını ve öğrencilerin teknoloji ile iç içe olmasını olumlu etkiler olarak görürken, dersin materyallerinin ve deneylerinin tamamlanamaması, öğrencilerle yaşanan iletişim güçlüğü ve sosyal açıdan kısıtlanmaların olumsuz etkiler olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca fen bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde mesleki gelişimlerinin olumlu etkilendiği ortaya çıkmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular ışığında çeşitli önerilerde bulunulmaktadır. Bu öneriler sırası ile; uzaktan eğitim alanında teknolojik altyapının güçlendirilmesi, fen eğitimi için çevrimiçi kaynaklar ve interaktif materyaller gibi online kaynakların kullanımının yaygınlaştırılması, sanal laboratuvarlar ve deney simülatörleri kullanarak öğrencilerin uygulamalı deneyimler kazanmaları şeklinde sıralanmaktadıren_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the views of science teachers who continue the teaching process online with distance education along with the Covid-19 pandemic on the problems they face in science education. In order to realize this purpose, the case science design, one of the qualitative research methods, was used in the study. The research was conducted with 12 science teachers working in Iğdır province. The research findings were obtained through the interview form sent to the participants. The interview form was sent to the participants by e-mail as a link. Then, the themes and codes created by applying the content analysis method to the answers contained in the interview form are presented in tabular form by interpreting. In the study, distance education in the COVID-19 pandemic process; a research was conducted to evaluate science teachers' preliminary knowledge about the concepts of epidemic disease and pandemic before the pandemic, their knowledge of online education, methods and techniques of processing science courses, how the materials they use have changed, students' participation in online courses and their interest in classes, their views on the places and times when online teaching is applied, communication and information sharing with colleagues. As a result of the research, it has been revealed that the vast majority of science teachers had knowledge about the concepts of epidemic diseases and pandemics before the Covid-19 pandemic. However, it has been found that the vast majority of science teachers do not have sufficient knowledge about distance education. During the distance education process, it has been seen that students do not have access to a computer/Internet, students do not actively participate in classes with reluctance, and they encounter problems caused by the system/internet connection. However, it is observed that they use innovative methods and techniques such as various web programs in live lessons, enrich and support live lessons with various web programs and documents. It was determined that the vast majority of the participants supported each other by exchanging ideas with their colleagues despite the difficulties experienced in live lessons. While science teachers consider the flexible structure of distance education that supports individual and independent learning and the intertwining of students with technology as positive effects, they stated that the inability to complete course materials and experiments, communication difficulties experienced with students, and social restrictions are negative effects. In addition, it has been revealed that the professional development of science teachers is positively affected in the distance education process. In the light of the findings obtained from the study, various suggestions are made. These suggestions are as follows; strengthening the technological infrastructure in the field of distance education, expanding the use of online resources such as online resources and interactive materials for science education, and providing students with hands-on experiences by using virtual laboratories and experiment simulators.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19 Pandemisi, Fen Bilgisi Öğretmenleri,Fen Bilimleri, Uzaktan Eğitim.en_US
dc.subjectCovid-19 Pandemic, Distance Education, Science, Science Teachers.en_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmenlerinin Pandemi Döneminde Karşılaşılan Sorunlara Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of Science Teachers' Views on the Problems Encountered During the Pandemic Perioden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4077-7351en_US
dc.contributor.authorID0009-0002-5822-3242en_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10568980.pdf105689803.28 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.