Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5553
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProf. Dr. Cansız Aktaş, Meral-
dc.contributor.authorUygun Bayrak, Büşra-
dc.date.accessioned2024-10-16T13:25:19Z-
dc.date.available2024-10-16T13:25:19Z-
dc.date.issued2024-
dc.date.submitted2024-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5553-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin istatistiksel akıl yürütmelerini model oluşturma etkinlikleri bağlamında incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Van ilinde öğrenim gören 6 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada Purdue Üniversitesi tarafından geliştirilen dört adet model oluşturma etkinliği kullanılmıştır. Çalışma grubunu oluşturan 6 öğrenci üçerli olacak şekilde iki gruba ayrılmıştır. Çalışmada kullanılan her bir model oluşturma etkinliği için üçer ders saati ayrılmış ve veri toplama süreci 4 haftada tamamlanmıştır. Toplanan veriler Middle School Statistical Thinking (M3ST) modeline göre analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular M3ST çerçevesinin 4 temel süreci olan verilerin tanımlanması, verilerin organize edilmesi ve indirgenmesi, verilerin gösterimi, verilerin analiz edilmesi ve yorumlanması süreçleri altında ele alınmıştır. Çalışmanın sonucunda 8. sınıf öğrencilerinin istatistiksel akıl yürütmelerinin çoğunlukla, verileri tanımlama sürecinde 4. düzey (analitik), verilerin organize edilmesi ve indirgenmesi sürecinde 3. düzey (nicel), verilerin gösterimi sürecinde 1. düzey (kişiye özgü) ve 2. düzey (geçiş), verilerin analiz edilmesi ve yorumlanması sürecinde 2. düzey (geçiş) olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the statistical reasoning of 8th-grade students in the context of model eliciting activities. The method of the study is a case study, which is a qualitative research design. The study group consists of 6 students studying in the Van province during the 2022-2023 academic year. Four model eliciting activities developed by Purdue University were used in the study. The study group of 6 students was divided into two groups of three. Three hours were allocated for each model eliciting activity used in the study, and the data collection process was completed in 4 weeks. The collected data were analyzed according to the Middle School Statistical Thinking (M3ST) model. The findings were discussed under the four basic processes of the M3ST framework: describing data, organizing, and reduction data, representing data, analyzing, and interpreting data. As a result of this study, it was observed that 8th-grade students' statistical reasoning was at the 4th level (analytical) in the describing data process, the 3rd level (quantitative) in organization and reduction data process, the 1st level (idiosyncratic) and 2nd level (transitional) in the representing data process, and the 2nd level (transitional) in the analyzing, and interpreting data process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİstatistiksel Akıl Yürütme, M3ST, Matematiksel Modelleme, Model Oluşturma Etkinliklerien_US
dc.subjectM3ST, Mathematical Modelling, Model Eliciting Activities, Statistical Reasoningen_US
dc.title8. Sınıf Öğrencilerinin İstatistiksel Akıl Yürütmelerinin Model Oluşturma Etkinlikleri Bağlamında İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of 8th Grade Students’ Statistical Reasoning Within the Context of Model Eliciting Activitiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0425-9565en_US
dc.contributor.authorID0009-0009-2652-8464en_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10468092.pdf104680921.77 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.