Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5494
Title: | Lise Öğretmenlerinin 21.Yüzyıl Öğreten ve Öğrenen Becerileri Arasındaki İlişkinin Analizi |
Other Titles: | Analysis of the Relationship Between High School Teachers' 21st Century Teacher and Learner Skills |
Authors: | Tabak, Sanem Zaloğlu, Emine Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 0000-0002-8905-4042 0009-0000-5620-4035 |
Keywords: | 21.Yüzyıl Becerileri, 21.Yüzyıl Öğreten Becerileri, 21.Yüzyıl Öğrenen Becerileri, Ortaöğretim öğretmenleri. 21st Century Skills, 21st Century Teacher Skills, 21st Century Learner Skills, High School Teachers. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Araştırmada ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğreten ve öğrenen becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Bu temel amaç doğrultusunda öncelikle ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğreten ve öğrenen becerilerini kullanım düzeyleri belirlenmiş; ardından bu becerileri kullanım düzeylerinin öğretmenlerin cinsiyetlerine, mesleki kıdem yıllarına ve çalıştıkları okul türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırma ilişkisel araştırma desenine göre desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2023-2024 eğitim öğretim yılında Ordu ili Altınordu ilçesi sınırları içinde yer alan ve Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı liselerde görev yapan toplam 282 ortaöğretim öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yy. öğreten becerilerinden sırasıyla en yüksek puanla onamacı becerileri, sonrasında teknopedagojik becerileri, yönetsel becerileri, üretimsel becerileri ve en düşük puanla esnek öğretme becerilerini kullandıkları belirlenmiştir. Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğrenen becerilerinden ise, sırasıyla en yüksek puanla bilişsel becerileri, sonrasında yenilikçilik becerilerini, işbirliği ve esneklik becerileri ve en düşük puanla otonom becerileri kullandıkları belirlenmiştir. Araştırmanın diğer alt problemi kapsamında öğretmenlerin cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenleri ile ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yy. öğreten ve öğrenen becerileri kullanım düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Okul türüne göre ise, ortaöğretim öğretmenlerinin 21.yy. öğreten ve öğrenen becerileri kullanım düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Araştırmada temele alınan problem kapsamında ulaşılan sonuçlara göre, ortaöğretim öğretmenlerinin 21.yy. öğreten becerileri ile 21. yy. öğrenen becerileri kullanım düzeyleri arasında pozitif yönlü yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. In this study, it was aimed to examine the relationship between 21st century teacher and learner skills of high secondary school teachers. In line with this main purpose, firstly, the levels of high education teachers' use of 21st century teacher and learner skills were determined; then it was examined whether the levels of use of these skills differed according to the gender, years of professional seniority and the type of school they worked in. The research was designed according to the relational research design. The participants of the study consisted of a total of 282 high education teachers working in high schools affiliated to the MoNE within the borders of Altınordu district of Ordu province in the 2023-2024 academic year. According to the results of the study, it was determined that high school teachers used affirmative skills with the highest score, then technopedagogical skills, administrative skills, generative skills and flexible teaching skills with the lowest score among 21st century teacher skills. Among the 21st century learner skills of high school teachers, it was determined that they used cognitive skills with the highest score, then innovativeness skills, collaboration and flexibility skills and autonomous skills with the lowest score. Within the scope of the other sub-problem of the research, there was no significant difference between the gender and professional seniority variables of the teachers and the level of use of 21st century teacher and learner skills of high school teachers. According to the school type, there was a significant difference between the levels of high education teachers' use of 21st century teacher and learner skills. According to the results obtained within the scope of the problem based on the research, it was concluded that there is a significant positive relationship between the levels of use of 21st century teacher skills and 21st century learner skills of high education teachers. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5494 |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10652515.pdf | 10652515 | 1.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.