Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5466
Title: | Yerellik Düşüncesi Açısından Afiş Tasarımı |
Other Titles: | Poster Design in Terms of Locality |
Authors: | Ümer, Engin Deniz, Huri Mine Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 0000-0001-9685-3531 0000-0002-5874-3646 |
Keywords: | Grafik Tasarım, Yerellik, Afiş Tasarımı, Afişte Yerellik, Afiş Sanatı Graphic design, locality, poster design, locality in posters, poster art. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Bu çalışma, grafik tasarımın evrensel ve yerel boyutlarını, özellikle afiş sanatı üzerinden araştırmayı amaçlamaktadır. Grafik tasarımın görsel dili, kültürle karmaşık bir ilişki içinde olduğu gibi, evrensel tasarım kurallarını benimseyerek anlaşılabilirliği sağlamayı hedeflemektedir. Modern grafik tasarımda, tasarım kurallarının psikolojik ve algısal yönleri, kültürel bağlamdan bağımsız olarak evrensel bir dil oluşturmayı desteklemektedir. Ancak, postmodernizmle birlikte, evrensellik kavramı eleştirilmekte ve yerellik vurgulanmaktadır. Bu çalışma, afiş sanatında evrensellik ve yerellik kavramlarını araştırmayı hedeflemektedir. Evrensellik kavramının modernite bağlamında ele alınarak, tasarım dilinin evrensel niteliği incelenmektedir. Grafik tasarım ürünleri olan afişlerde, yerel kimlik kodlarının kullanımı, ürünlerin hedef kitleye daha etkili bir şekilde ulaşmasını sağlamaktadır. Bu çalışma, küreselleşen dünyada afiş tasarımlarının önemini vurgulamakta ve bu tasarımların evrensel niteliği ile yerellik arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırma, İran, Japonya, Türkiye ve Polonya gibi kültürel çeşitlilik gösteren ülkelerin afiş sanatını örneklemektedir. Bu örnekler üzerinden, evrensel tasarım dili ile yerel kültürel motiflerin nasıl sentezlendiği ve etkileşime girdiği incelenmektedir. Bu bağlamda, afiş sanatının hem evrensel hem de yerel öğeleri bir araya getirerek, izleyiciye anlaşılır ve etkili bir ileti sunma potansiyeline sahip olduğu gözlemlenmektedir. This study aims to explore the universal and local dimensions of graphic design, particularly through the lens of poster art. The visual language of graphic design is intricately linked with culture, while also striving to ensure comprehensibility by embracing universal design principles. In modern graphic design, the psychological and perceptual aspects of design rules support the creation of a universal language independent of cultural context. However, with postmodernism, the concept of universality is critiqued, and an emphasis is placed on locality. This study seeks to investigate the concepts of universality and locality in poster art. Universality is examined within the context of modernity, exploring the universal nature of design language. The use of local identity codes in graphic design products such as posters enhances their effectiveness in reaching the target audience. The study highlights the importance of poster designs in a globalizing world and examines the relationship between their universal nature and locality. Research samples the poster art of culturally diverse countries like Iran, Japan, Turkey, and Poland. Through these examples, it examines how universal design language synthesizes with local cultural motifs and interacts. In this context, it is observed that poster art, by integrating both universal and local elements, has the potential to offer viewers a clear and impactful message. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5466 |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10595928.pdf | 10595928 | 7.61 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.