Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5436
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTürkiş, Sevda-
dc.contributor.authorBiçer, Elif-
dc.date.accessioned2024-06-27T05:39:30Z-
dc.date.available2024-06-27T05:39:30Z-
dc.date.issued2024-
dc.date.submitted2024-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5436-
dc.description.abstractAraştırma Ordu Üniversitesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının astronomiye yönelik akademik başarıları, ilgileri ve astronomi öğretimde kullandığı yöntem-tekniklerin belirlenmesinin incelendiği bu araştırmada karma araştırma yöntemi temel alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2023-2024 Eğitim Öğretim yılı Sınıf öğretmenliği ve Fen Bilimleri Öğretmenliği programları öğrencileri tarafından oluşmaktadır. Araştırmada olasılıklı (seçkisiz) olmayan örnekleme tekniği ile seçilen 163 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunda astronomi başarı testi ve astronomi ilgi ölçeği kullanılmıştır. Ertaş Kılıç ve Keleş(2017) yapmış oldukları “Astronomiye Yönelik İlgi Ölçeği Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları” sonucu oluşturulmuş olan ilgi ölçeği kullanılmıştır. Okulu(2012) “Geliştirilen Astronomi Etkinliklerinin Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Astronomi Bilgi ve Tutum Düzeylerine Etkisi” çalışmasında oluşturduğu başarı testi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde Jamovi programı kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde Bağımsız Gruplar T-testi ve Pearson Çarpım Moment Korelasyon kullanılmıştır. Nitel verilerde görüşmeler ses kaydına aldı ve bu kayıtlar yazıya döküldü. Analiz süreci, yazıya dökülen veriler üzerinden tümevarım şeklinde gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının başarı testinden aldıkları puanların bölüme göre farklılaşmaları durumlarının tespitinde ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Astronomiye yönelik ilgiden alınan puanların bölüme göre farklılaşmaları durumlarının tespitinde ortalamalar arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Astronomiye yönelik başarı ve ilgi düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Astronomi konularının öğretiminde modelleme, sanal gerçeklik, web 2.0, etkinlik ve buluş yöntemi çok tercih etiği yöntem ve teknikler arasındadır. Astronomi konularının öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerinin seçme nedenleri ise soyut kavramların somutlaştırılması ve öğrenmenin kalıcılığı daha çok ön plana çıkmaktadır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının astronomi başarı düzeyi düşük ancak astronomiye yönelik ilgileri yüksektir. Öğretimde kullandıkları yöntem ve tekniklerde genellikle somutlaştırmak ve bilginin kalıcı olmasını hedeflemişlerdir. Öğretmen adaylarının astronomi başarı düzeyi düşük ancak astronomiye yönelik ilgileri yüksek olması, seçtikleri öğretim yöntem ve tekniklerinde güncel yaklaşımları tercih etmemelerine neden olabilir.en_US
dc.description.abstractThis research, which examines the academic achievements, interests, and methods-techniques used in teaching astronomy by prospective science and classroom teachers studying at Ordu University, is based on the mixed research method. The study group consists of students from the 2023-2024 academic year in the Classroom Teaching and Science Education programs at Ordu University Faculty of Education. The research comprises 163 teacher candidates selected through non-probabilistic (non-random) sampling technique. In the quantitative dimension of the research, an astronomy achievement test and an astronomy interest scale were used. The interest scale developed by Ertaş Kılıç and Keleş (2017) was used based on their study "Development of an Interest Scale for Astronomy: Validity and Reliability Studies." The achievement test developed by Okulu (2012) in the study "The Effect of Developed Astronomy Activities on the Astronomy Knowledge and Attitude Levels of Science and Technology Teacher Candidates" was utilized. In the qualitative dimension of the research, a semi-structured interview form was used as the data collection tool. Jamovi software was used for the analysis of quantitative data. Independent Samples T-test and Pearson Product-Moment Correlation were employed in the analysis of quantitative data. Qualitative data were recorded during interviews and transcribed. The analysis process was conducted through induction based on the transcribed data. Regarding the differentiation of scores obtained from the achievement test and interest in astronomy based on the department, no significant difference was observed among the averages. A positive and significant relationship was found between astronomy achievement and interest levels. Modeling, virtual reality, web 2.0, activity, and invention methods are among the mostly preferred methods and techniques in teaching astronomy topics. The reasons for choosing the methods and techniques used in teaching astronomy topics mainly revolve around concretizing abstract concepts and emphasizing the permanence of learning. As a result of the research, it was found that teacher candidates have a low level of astronomy achievement but high interest in astronomy. Although their astronomy achievement level is low, their interest in astronomy is high, which may lead them to not prefer contemporary approaches in their chosen teaching methods and techniques.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Bilimleri, Sınıf Öğretmenliği, Öğretim Yöntemleri, Bilgi, İlgi, Astronomien_US
dc.subjectScience Education, Classroom Teaching, Teaching Methods, Knowledge, Interest, Astronomyen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Astronomi Bilgi ve İlgilerinin Öğretim Yöntemi Seçimine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Prospective Teachers' Astronomy Knowledge and Interest on Instructional Method Selectionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1853-8437en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0373-5980en_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10357521.pdf103575212.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.