Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5418
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇil, Elif-
dc.contributor.authorAzaklı Şahin, Elif-
dc.date.accessioned2024-05-14T06:10:33Z-
dc.date.available2024-05-14T06:10:33Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5418-
dc.description.abstractWeb teknolojilerinin hızla gelişmesi, herkes için bilgiye erişmeyi kolaylaştırırken, bu bilginin farklı vizyonlarla uyarlayabilmesine de olanak sağlamıştır. Web 2.0 araçlarıyla birlikte üretilen bilgilerin etkileşimli araçlarla paylaşılabilirliği artmıştır. Teknolojinin hayatımızdaki rolünün fazlalaşması bu teknolojilerin eğitimin içine de entegre edilmesini kaçınılmaz kılmıştır. Ters yüz sınıf modeli ise, öğrencilerin öğrenme ortamında daha çok etkileşim halinde olmalarını sağlamak amacıyla Web teknolojisinin kullanıldığı bir yaklaşımdır. Öğretmenler Web aracılığıyla öğrencilerin evde kazandığı ön bilgileri, sınıfta etkinlikler ile destekleyerek pekiştirmeyi amaçlamaktadır. Padlet dijital pano uygulaması türkçe dil seçeneği bulunan, sanal bir eğitim paneli ve çevrim içi bir web 2.0 aracıdır. Yüksek sayıda katılımcının pano üzerindeki metin, resim ve diğer web sayfalarına, videolara veya belgelere aynı anda ulaşmalarına, ekleme yapmalarına, yeniden düzenlemelerine, ifade ve mesaj bırakmasına olanak tanımaktadır. Çalışmada Padlet dijital pano uygulaması ile desteklenmiş ters yüz sınıf modelinin 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi “Işığın Yayılması” ünitesindeki akademik başarı ve derse yönelik tutumlarına etkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu sebeple çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış, veri analizinde ise parametrik testlerden T testi tercih edilmiştir. Araştırmaya 2022-2023 eğitim öğretim döneminde Ordu şehri Altınordu ilçesinde bulunan bir ortaokulda gönüllü atmış altı öğrenci dahil olmuştur. Veri toplama aracı olarak Sevim ve ark. (2018) tarafından geliştirilen “5. sınıf ışığın yayılması ünitesine yönelik akademik başarı testi” ve Keçeci ve Zengin (2015) tarafından hazırlanan “Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Deney grubunun ders planındaki etkinlikler Padlet dijital pano uygulaması üzerinden öğrencilere ulaştırılmış ve tüm öğrencilerin bu içeriklere ulaşması ders öncesinde sağlanmıştır. Dersler deney grubunda ters yüz sınıf modeline uygun işlenirken, kontrol grubunda mevcut öğretim modeli ile işlenmeye devam edilmiştir. Araştırma sonucunda, Padlet dijital pano uygulaması ile desteklenmiş ters yüz sınıf modelinin öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumları ve akademik başarıları üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractWhile the rapid development of web technologies has made it easier for everyone to access information, it has also enabled this information to be adapted to different visions. The shareability of information produced with Web 2.0 tools through interactive tools has increased. The increasing role of technology in our lives has made it inevitable to integrate these technologies into education. The flipped classroom model is an approach that uses Web technology to enable students to interact more in the learning environment. Teachers aim to reinforce the preliminary knowledge that students have gained at home through the Web by supporting it with activities in the classroom. Padlet digital dashboard application is a virtual training panel and online web 2.0 tool with a Turkish language option. It allows a large number of participants to simultaneously access, add, rearrange, and leave statements and messages to text, images, and other web pages, videos, or documents on the board. The study aimed to reveal the effect of the flipped classroom model supported by the Padlet digital board application on 5th-grade students' academic success and attitudes towards the course in the science course "Diffusion of Light" unit. For this reason, a quasi-experimental design with a pretest-posttest control group was used in the study, and the T-test, one of the parametric tests, was preferred in data analysis. Sixty-six volunteer students at a secondary school in the Altınordu district of Ordu city were included in the research during the 2022-2023 academic year, developed by Sevim et al. (2018) as a data collection tool, "5. "Academic Achievement Test for Class Light Diffusion Unit" and "Science Course Attitude Scale" prepared by Keçeci and Zengin (2015) were used. The activities in the experimental group's lesson plan were delivered to the students via the Padlet digital board application, and all students were provided access to these contents before the lesson. While the lessons were taught by the flipped classroom model in the experimental group, they continued to be taught with the current teaching model in the control group. The research results show that the flipped classroom model supported by the Padlet digital board application positively affects students' attitudes toward the science course and their academic success.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWeb Destekli Fen Öğretimi, Fen Eğitimi, Padlet, Ters Yüz Sınıf Modeli.en_US
dc.subjectWeb Supported Science Teaching, Science Education, Padlet, Flipped Classroom Model.en_US
dc.title5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Işık Ünitesinde Padlet Dijital Pano Uygulaması ile Desteklenmiş Ters Yüz Sınıf Modelinin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of 5th Grade Science Course Light Unit on Academic Achievement and Attitude of Flipped Classroom Model Supported With Padlet Digital Boarden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1420-8729en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0770-9111en_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10506322.pdf1050632211.23 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.