Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5411
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProf. Dr. Tekşan, Mesut-
dc.contributor.authorUslu, Ayşe Nur-
dc.date.accessioned2024-05-14T06:07:35Z-
dc.date.available2024-05-14T06:07:35Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5411-
dc.description.abstractBatı’da; XVIII. yüzyılda toplumsal bir ideal olarak ortaya çıkan feminizm, günümüze gelinceye kadar etki alanını genişletmiştir. Feminizm, sosyoloji biliminin bir alt başlığı olarak kabul görmesinin yanı sıra edebi eserlerin oluşumunda -özellikle sanatı ideolojisinin bir aracı olarak kullanan yazarlar için- önemli bir rol oynamıştır. Kadının ataerkil sistemin oluşturduğu toplum içerisindeki herhangi bir problemine karşı sorgulayıcı duruş, feminist yazarların en genel ve temel prensibi olarak değerlendirilmiştir. XXI. yüzyıl Türk Edebiyatı yazarlarından Duygu Asena, feminist söylemi benimsemiş ve bu anlamda bir öncü görevi üstlenmiştir. Gazeteci olarak yazın hayatına giren Asena’nın yazarlığını pekiştiren asıl güç romanları olmuştur. Feminist bir bakış açısıyla kaleme aldığı romanlarını, edebi kaygıdan uzak oluşturan yazar, sanatı toplumu bilinçlendirmek için bir araç olarak kullanmıştır. Bu çalışmada yakın dönem feminist kadın yazarlardan Duygu Asena’nın Kadının Adı Yok, Aslında Aşk da Yok, Aynada Aşk Vardı, Aslında Özgürsün, Aşk Gidiyorum Demez ve Paramparça adlı romanları; feminist söylem bağlamında incelenerek değerlendirilmiş, bazı tespitlerde ve çıkarımlarda bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn the West; feminism, which emerged as a social ideal in the 18st century, has expanded its range of influence until today. Besides being accepted as a subtitle of sociology, feminism has played an important role in the formation of literary works, especially for writers who use art as a tool of their ideology. The interrogant stance on the position of woman in the patriarchal order has been evaluated as the most general and main principle of feminist writers. Duygu Asena, one of the Turkish Literature writers of 21st century century, has adopted the feminist discourse and has undertaken a pioneering role in this sense. The main thing that reinforce Asena’s writing, who entered the life of literary as a journalist, was power novels. The author, who written from a feminist perspective novels away from literary concern, used art as a tool to raise awareness of the society. In this study, one of the recent feminist woman writers Duygu Asena’s novels named Kadının Adı Yok, Aslında Aşk da Yok, Aynada Aşk Vardı, Aslında Özgürsün, Aşk Gidiyorum Demez and Paramparça; have been analyzed and evaluated in the context of feminist discourse, and some determinations and inferences have been made.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFeminizm, Duygu Asena, Kadın, Ataerkillik, Cinsiyet, Eşitsizliken_US
dc.subjectFeminism, Duygu Asena, Woman, Patriarchy, Gender, inequality.en_US
dc.titleFeminizm ve Duygu Asena’nın Romanlarıen_US
dc.title.alternativeFeminism and Duygu Asena'a Novelsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4280-7892en_US
dc.contributor.authorID0009-0000-2154-0979en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10561841.pdf105618411.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.