Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/490
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTağkalafatoğlu, Şermin-
dc.contributor.authorMaden, Tolga Ozan-
dc.date.accessioned2022-08-11T08:17:27Z-
dc.date.available2022-08-11T08:17:27Z-
dc.date.issued2021-
dc.date.submitted2021-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/490-
dc.description.abstractBu tezin amacı, televizyonun geçmişten günümüze değişen yapısı hakkında bilgi aktarmak ve değişen şartların bir incelemesini sunmaktır. İcadının düşünülmeye başlandığı ilk andan bu yana gelişerek ilerleyen ve sürekli yeni fikirlere öncülük eden televizyon, sinema salonlarına alternatif olmasının yanı sıra, geliştirdiği anlatım yolları ile de sinemadan farklı bir yapıya bürünmüştür. Gelişen bu anlatım yolları, teknolojinin ve internetin televizyonun klasik yapısına adapte olmasıyla birlikte değişimler yaşamaktadır. İzleme alışkanlıklarının değişip, parçalı bir yapıya büründüğü, içeriklerin izleme kontrolünün yapımcılardan seyircilerin eline geçtiği, hatta içerik üreticilerinin bizzat seyircilerin kendisinin olduğu bir yapı görülmektedir. Gerçekleştirilen bu çalışma, bir yandan televizyonun ilk ortaya çıktığı andan itibaren yaşadığı dönüşümleri anlatırken, diğer yandan televizyon yayın şekillerine ve türlerine odaklanmaktadır. Daha sonra webin televizyona getirdiği yenilikler ve değişimler tartışılarak, ortaya çıkan yeni anlatım yollarından video günlüklere odaklanılmaktadır. Video günlüklerin en çok ortaya çıktığı mecra olan YouTube’un özellikleri ele alındıktan sonra, Gercely’nin(2018) on ayrı tür olarak belirlediği video günlük türleri, Türkiye’de bu türlerde içerikler üreten Vlogger’lar üzerinden değerlendirilerek, örneklendirilmeye çalışılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to convey information about the changing structure of television from past to present and to present a review of changing conditions. The television, which has been developing and advancing since the first moment its invention was started to be considered and constantly leading new ideas, has taken on a different structure from the cinema with its expressive ways as well as being an alternative to movie theaters. These developing ways of expression are changing with the adaptation of technology and the internet to the classical structure of television. It is seen that a structure in which the viewing habits have changed and has a fragmented structure, the control of the contents has passed from the producers to the audience, and even the content producers themselves are the audience. This study focuses on the forms and genres of television broadcasting, on the one hand, while explaining the transformations that television has experienced since the first appearance. Then, the innovations and changes brought by the web to television are discussed and the video diaries focus on the new ways of expression. After discussing YouTube's features to the media that the video diaries of the most emerged, Gercely'n ten select the video log types as separate species, evaluated over Vlogger producing content in this kind in Turkey, it is trying to exemplify.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTelevision, Web Tv, Video Diaries,Televizyon, Web Tv, Video Günlükleren_US
dc.titleTürkiye’de Dijital Yayıncılıkta Video Günlükler (Vloglar)en_US
dc.title.alternativev ABSTRACT Video Diaries in Digital Publishing in Turkey (Vlogs)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10294512.pdf102945121.36 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.