Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAngın, Özlem-
dc.contributor.advisorÇetinkaya, Seher-
dc.date.accessioned2022-08-11T08:08:41Z-
dc.date.available2022-08-11T08:08:41Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/482-
dc.description.abstractDört temel dil becerisinden biri olan dinleme becerisi insanlar arasındaki iletişimin ön koşuludur. İnformal şekilde aile ve çevre vasıtasıyla gelişmeye başlayan bu beceri, formal eğitimle biçimlendirilip geliştirilebilir. Dinleme becerisinin geliştirilmesi için uygulanacak yöntem ve tekniklerden biri de eğitsel oyun yöntemidir. Bu çalışmada eğitsel oyun temelli dinleme etkinliklerinin, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama başarısı üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Ordu İli Gölköy İlçesindeki bir ilkokulda, 4 farklı şubede öğrenim gören 97 kişilik 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney ve kontrol gruplarının belirlenmesinde, farklı şubelerde öğrenim gören 97 öğrenciye ön test uygulanmıştır. Ön test sonuçlarına göre denk iki sınıftan şans yoluyla seçilen bir sınıf kontrol grubu bir sınıf da deney grubu olacak şekilde belirlenmiştir. Çalışmada, öğrencilerden veri toplamak amacıyla Bulut (2013) tarafından geliştirilen Dinlediğini Anlama Testi (DAT) kullanılmıştır. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntemin kullanıldığı bu araştırmada, ön testin ardından deney grubundaki öğrencilere, her hafta bir ders saati olacak şekilde 9 ders saati boyunca eğitsel oyun temelli dinleme eğitimi verilmiştir. Kontrol grubundaki öğrenciler ise derslere öğretim programına uygun olarak devam etmişlerdir. Deneysel çalışmaların ardından gruplara son test uygulanmış, deney ve kontrol grupları arasındaki dinlediğini anlama başarı düzeyleri arasında anlamlı fark olup olmadığı incelenmiştir. Verilerin analizinden elde edilen bulgulara göre deney-kontrol grubunun dinlediğini anlama başarı düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır ancak deney grubunun ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractListening skill is one of the four basic language skills and it is the prerequisite of the communication between humans. This skill starting to improve informally in family and environment can be improved and shaped with formal education. One of the methods and techniques to be used in improving listening skill is educational game method. This study aims to determine the effects of educational game based listening comprehension activities on the listening comprehension success of fourth grade elementary school students. The population of the study consists of 97 4th grade students studying in 4 different branches of an elementary school located in Gölköy County of Ordu Province in the second semester of 2018-2019 academic year. Pretest was applied to 97 students studying in different branches for determining experiment and control groups. According to pretest results, control and experiment groups were randomly selected from two equivalent classes. In this study, Listening Comprehension Test (DAT) developed by Bulut (2013) was employed as data gathering method. Pretest-posttest design quasi-experimental method with control group was used in the study and students in the experiment group received educational game based listening training for one course hour each week, 9 hours in total, after the preliminary tests. Students in the control group continued their education with the lessons in the curriculum. After the experimental studies, posttest was applied to the groups to find out whether there was a significant difference between their listening comprehension levels. According to the findings of the data analysis, there was not a significant difference between experiment and control groups in listening comprehension success levels; however, a significant difference was found in the pretest and posttest results of the experiment group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDinleme becerisi, dinlediğini anlama, oyun, eğitsel oyun yöntemi.,Listening skills, listening comprehension, game, educational game methoden_US
dc.titleEğitsel Oyun Temelli Dinlediğini Anlama Etkinliklerinin 4. Sınıf Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Başarısı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeEXAMINING THE EFFECTS OF EDUCATIONAL GAME BASED LISTENING COMPREHENSİON ACTIVITIES ON LISTENING COMPREHENSION SUCCESS OF 4th GRADE STUDENTSen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10303986.pdf103039865.98 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.