Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/468
Title: Bir İletişim Aracı Olarak İnfografik: Ordu İli Turizm İnfografik Uygulamaları
Other Titles: INFOGRAPHIC AS A COMMUNICATION TOOL: TOURISM INFOGRAPHIC APPLİCATİONS OF THE ORDU PROVINCE
Authors: Yücel, Adem
Aksoy,Tuğrul
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Keywords: İnfografik, Grafik, Tasarım, Ordu, Turizm.,Infographic, Graphic, Design, Ordu, Tourism.
Issue Date: 2019
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: “Bir İletişim Aracı Olarak İnfografik, Ordu İli Turizm İnfografik Ugulamaları” adıyla hazırlanan bu tez çalışmasında, teknolojinin hızla gelişmesiyle kişilerden beklentiler yükselirken bilginin daha rahat ve hızlı işlenebilmesi önem kazanmaktadır. Bir kültür turizmi ile turist arasında gerçekleşen iletişim süreci uzun sürelidir ve çok farklı faktörlere bağlıdır. Farklı iletişim yöntemleri kullanılarak turistin seyahat kararı vermesinden seyahatin bitimine, seyahat sonrasında tekrar aynı yeri tercih etmesi ve başkalarına anlatması şeklinde yaşanan iletişim süreci sırasında sürekli bir bilgi akışı sağlanmaktadır. Kültürel turizm faaliyetlerinin bir rolü de ziyaretçilere arzulanan mesajı iletmektir. Bu mesaj, yalnızca ziyaretçilerin uyumlu ve mesajı alma eğiliminde olmaları halinde iletilebilir. Turistler bir yerin sunacakları konusunda beklenti içinde olurlar ve etkin bir iletişimin gerçekleşebilmesi için mesajın bu beklentilerle eşleşmesi gerekmektedir. Bu bağlamda sözel ve görsel ögelerin kesişim noktasından bulunan infografikler etkili ve hatırlanabilir bilgi sunma konusunda turizmde iletişim alanında da önemli bir güce sahiptir. İnfografik iletişim faaliyetlerini kültür turizmi açısından değerlendirmek ve turizm sektörünün bu süreci nasıl algıladığını ortaya koymaktır Tez çalışmasının uygulama bölümünde ise, Ordu İli tarihinden, Ordu İli turizminden, Ordu’nun turizmine katkı sağlayan mutfağından, Ordu Üniversitesi ve Ordu-Giresun havalimanının turizme katkılarıdan bahsedilmiş, uygulama olarak infografik harita ve infografik tasarımlarla Ordu’ya gelecek olan turistlere bu bölgenin kültür turizmi hakkında bilgiler verilerek Ordu İli’nin tanıtımına katkıda bulunulmuştur.
In this thesis study, which is prepared as tad Infographic Examples as a Communication Instrument, Tourism Samples in Ordu Province, with the rapid development of technology, it is important that the information can be processed more easily and faster while the expectations are increased. The communication process between a cultural tourism and a tourist is long lasting and depends on many different factors. A continuous flow of information is provided during the communication process in which the tourist decides to make a travel decision, prefer to use the same place and tell others. A role of cultural tourism activities is to convey the desired message to the visitors. This message can only be forwarded if visitors are compatible and tend to receive messages. Tourists are expected to expect a place to be present and the message must match those expectationsso that an effective communication can take place. In this context, infographics from the intersection point of verbal and visual elements have an important power in communication in tourism in providing effective and memorable information. To evaluate the activities of infographic communication in terms of cultural tourism and to determine how tourism sector perceives this process. In the application part of the thesis study, the contributions of Ordu province history, tourism, cuisine, Ordu University and Ordu-Giresun airport to the tourism are mentioned. In the application, with infographic map and infographic designs contributed to the promotion of Ordu Province.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/468
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10305648.pdf103056486.44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.