Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3947
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇetinkaya, Seher-
dc.contributor.authorHiçyılmaz Şahin, Pınar-
dc.date.accessioned2023-10-24T10:40:15Z-
dc.date.available2023-10-24T10:40:15Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3947-
dc.description.abstractBireylerin doğru ve etkili konuşabilme yeteneklerini geliştirmek amacıyla konuşma becerisi konusunda eğitim almaları gerekmektedir. Bu doğrultuda, konuşma becerisini geliştirmek için uygulamalar yapılması önemlidir. Bu uygulamaların dijital araçlar ve uygulamalar temelinde gerçekleştirilmesi ise dijital teknolojinin eğitim-öğretim süreçlerine entegre edilme çabalarının bir parçası olarak dikkate alınmalıdır. Bu çalışma, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine dijital hikayeler temelinde yapılan konuşma etkinliklerinin etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, nitel ve nicel verilerin bir arada kullanıldığı karma yöntem araştırmaları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Ordu ilinin Fatsa ilçesindeki bir ilkokulda uygulanmıştır. Nicel veriler "Yarı Deneysel Desen" ile, nitel veriler ise "Durum Çalışması" yöntemiyle elde edilmiştir. Nicel verilerin toplanmasında "Konuşma Becerisi Değerlendirme Rubriği" kullanılmıştır. Katılımcıların görüşlerini almak için araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ve araştırmacı günlükleri kullanılmıştır. Nicel verilerin istatistiksel analizinde betimsel istatistiksel yöntemler ve t-testi kullanılmış, nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın yedi haftalık uygulama sürecinde deney grubunda dijital hikayelere dayalı konuşma etkinliklerine yer verilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin konuşma becerilerinde deney grubu lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırmanın nicel ve nitel verilerin karşılaştırmalı olarak yapılan karma analizi sonucunda, nicel bulgular ile nitel bulguların birbirini desteklediği ve nitel bulguların nicel bulguları açıkladığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIndividuals need to be trained in speaking skills in order to improve their ability to speak correctly and effectively. In this direction, it is important to make applications to improve speaking skills. The realization of these applications on the basis of digital tools and applications should be considered as a part of the efforts to integrate digital technology into education and training processes. This study aims to determine the effect of speaking activities based on digital stories on the speaking skills of third grade primary school students. The research was carried out using mixed method research, in which qualitative and quantitative data were used together. The research was applied in a primary school in Fatsa district of Ordu province in the 2021-2022 academic year. Quantitative data were obtained with the "Semi-experimental Design" and qualitative data were obtained with the "Case Study" method. "Speaking Skill Assessment Rubric" was used to collect quantitative data. Semi-structured interview form prepared by the researcher and researcher diaries were used to get the opinions of the participants. Descriptive statistical methods and t-test were used in the statistical analysis of quantitative data, while qualitative data were analyzed by content analysis method. During the seven-week implementation period of the research, speaking activities based on digital stories were included in the experimental group. As a result of the research, significant differences were determined in favor of the experimental group in the speaking skills of the students. As a result of the mixed analysis of the quantitative and qualitative data of the research, it was seen that the quantitative and qualitative findings supported each other and that the qualitative findings explained the quantitative findings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonuşma, Konuşma eğitimi, Konuşma becerisi, Dijital hikaye, İlkokulen_US
dc.subjectSpeech, Speech training, Speaking skill, Digital story, Primary schoolen_US
dc.titleDijital Hikayelere Dayalı Konuşma Etkinliklerinin İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Konuşma Becerilerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Digital Story-Based Talking Activities on the Talking Skills of Primary School Third Studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1330-106Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5253-347Xen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10568350.pdf1056835016.36 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.