Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3885
Title: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Alan Sınavına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Other Titles: Summary Examınation of the Opinions of Social Study Teachers and Teachers on the Fıeld Exam
Authors: Elvan, Özlem
Akyol, Senanur
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
0000-0002-5796-4279.
0009-0003-7051-631X
Keywords: Alan Sınavı, Öğretmenlik, Kamu Personeli Seçme Sınavı, Sosyal Bilgiler.
Field exam, Teaching, Public Personnel Selection Examination, Social Studies.
Issue Date: 2023
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Günümüzde eğitimin gitgide uzmanlık gerektirmesi öğretmenliğin önemli bir konuma gelmesini sağlamıştır.2013 yılından itibaren sosyal bilgiler öğretmen adayları ve öğretmenleri alan sınavına girmektedirler. Sosyal bilgiler öğretmenliği alan sınavıyla birlikte hedeflenen öğretmenlerden sahip oldukları bilgi ve becerileri kullanmaları ve nitelikli, uzman öğretmenlerin seçilmesini sağlamaktır.Bu durumdan hareketle araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin alan sınavına yönelik görüşlerinin incelenmesidir.Araştırmanın çalışma grubunu Karadeniz Bölgesindeki bir üniversitede eğitim görmekte olan 10 sosyal bilgiler öğretmen adayı ve alanında Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’ndan mezun olan 10 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adayları ve öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretmenliği alan sınavına ilişkin ortak görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir. Gerçekleştirilen görüşmelerde alan sınavının içerik olarak zor, yoğun ve detaylı bilgilerden oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğretmen adayları ve öğretmenler alan sınavının gerekli olduğunu ve öğretmenlerin alan bilgisinin ölçülmesinin gerekliliğini ifade etmişlerdir. Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın yalnızca alan sınavından oluşması durumunda başarı ve motivasyonlarının artacağı, soru dağılımlarının daha çok tarih ve coğrafya ağırlıklı olması, alan sınavının atanmalarına olan etkileri ve alan sınavına yönelik akademisyenlerden birçok beklentilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this research is to examine the opinions of social studies teacher candidates and social studies teachers about the field exam. In this context, the personal information of social studies teacher candidates and teachers was determined, as well as gender, grade level variables and their views on the field exam were examined. The study group of the research was planned on 10 social studies teacher candidates studying at universities and 10 social studies teachers who graduated from the Social Studies Teaching Department. Phenomenology method, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. Semi-Structured Interview Form was used as data collection tool. The data were analyzed with the content analysis method and the study was continued on the basis of validity and reliability. It has been determined that social studies teacher candidates and teachers who participated in the research have common views on the field exam. In the interviews, it was concluded that the field examination is necessary. The Public Personnel Selection Examination will provide more success if it consists only of the field examination, and the question distribution should be more history and geography.It has been determined that prospective teachers and teachers have expectations from academicians about the field examination by examining the positive or negative effects of the field examination on their profession.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3885
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10570780.pdf105707801.53 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.