Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/388
Title: Karadeniz Bölgesindeki Belediyelerin Kurumsal İletişiminde Sosyal Medya
Other Titles: IN THE BLACK SEA REGİON MUNİCİPALİTİES IN COMMUNİCATİNG CORPORATE SOCİAL MEDİA
Authors: Prof. Dr. Yavuz, Cavit
Duvan, Yasin
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Keywords: Corporate communications, social media, local government,Kurumsal iletişim, sosyal medya, yerel yönetim
Issue Date: 2019
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Günümüz kitle iletişim araçları içerisinde önemli bir yere sahip olan, çeşitliliği ve kullanıcı sayısını her geçen gün artıran sosyal medya, kişilerin olduğu kadar kurumsal yapıların da iletişim araçları tercihinde dönüşümlere sebep olmuştur. İç ve dış hedef kitleye yönelik gerçekleştirilen bütünleşik iletişim olarak tanımlanan kurumsal iletişim, kurumların varlıklarını devam ettirebilmeleri için vazgeçilmez durumdadır. Kurumlar için hayati öneme sahip olan kurumsal iletişimin gerçekleştirilmesinde kitle iletişim araçlarından yoğun şekilde yararlanılmaktadır. Halka en yakın kamu kurumu durumundaki belediyeler de hizmetlerinin tanıtımı, vatandaşların talepleri, beklentileri, memnuniyet ya da memnuniyetsizlikleri gibi sebeplerle kurumsal iletişime ağırlık vermektedir. Belediyelerin kurumsal iletişimden beklentileri ile sosyal medyanın sağladığı avantajlar, birbiri ile örtüşmektedir. Bu araştırmada, Karadeniz Bölgesindeki 32 belediyenin kurumsal iletişimlerinde sosyal medya kullanımları anket çalışması ve içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Üç bölüm ve 23 sorudan oluşan anket, büyükşehir, il ve ilçe belediyelerinin bulunduğu 24 belediye tarafından cevaplanmıştır. Bununla birlikte belediyelerin sosyal medya hesaplarında 17 Eylül-16 Ekim 2018 tarihi arasında yaptıkları paylaşımlar incelenmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde, belediyelerin sosyal medya kullanımına ilgi gösterdiği, bu mecranın yönetimini alanda eğitim almış ya da bu alanla ilgili birimlerde çalışan uzman kişilerle gerçekleştirdiği ancak kurumsal iletişimde sosyal medya kullanımının geleneksel iletişim mecralarına benzer şekilde ve tek taraflı gerçekleştirdiği görülmektedir. Ayrıca belediyeler tarafından sosyal medya yalnızca dış hedef kitleye yönelik olarak kullanılmakta, çeşitli sebeplerle kurum içi iletişimde sosyal medya kullanımı sakıncalı bulunmaktadır.
Today's media has an important place in the number of users increases with each passing day, diversity and social media, as well as institutional structures of people also led to conversions in the preferred means of communication.For internal and external target audience defined as integrated communications corporate communications, institutions have assets they can continue to is indispensable.Corporate communication is vital for enterprises in the realization of an intensive mass media tools.The nearest public agency status to the public and services to the municipalities, citizens ' demands, expectations, satisfaction or dissatisfaction as reasons of corporate communication.With expectations of municipal corporate communications advantages of social media, overlap with each other.In this research, in the Black Sea region 32 corporate communications social media uses the survey and has been studied by the method of content analysis.Three chapters and 23 question survey consisting of Metropolitan, provincial and district municipalities of 24 are answered by the city.However, municipalities, social media accounts, September 17-October 16, examined their shares between the date of 2018. As a result of the findings of, the municipalities of interest to the use of social media, this media that the management of field training or working in the units field, carried out with people but corporate communications in social media similar to the traditional use of communication channels and single-sided performs.In addition, municipalities by social media is being used for only the external audience, for various reasons the use of social media in internal communication objectionable.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/388
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
yasin_duvan.pdf2.02 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.