Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3839
Title: Kaizen Maliyetleme Yöntemi ile Maliyetlerin Düşürülmesi ve Bir Tekstil İşletmesinde Örnek Uygulama
Other Titles: Reducing Cost With Kaizen Costing Method and Example Application in a Textile Business
Authors: Yiğit, Alperen Mustafa
Yıldırım, Şule
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
0000-0002-4141-2621
0000-0001-7134-0588
Keywords: Çağdaş Maliyet Yöntemleri, Kaizen Maliyetleme, Maliyet Yönetimi, Hedef Maliyetleme
Contemporary Cost Methods, Kaizen Costing, Cost Management, Target Costing
Issue Date: 2023
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Dünyada teknolojik ve ekonomik gelişmelerin küresel rekabet ortamlarına etkisi, işletmelerin karar ve organizasyon süreçlerini önemli ölçüde etkilemektedir. Gelişen süreçlerin rekabet ortamı içerisinde maliyet etkinliğinin sağlanabilmesi günümüz tekstil işletmelerinin üzerinde de etkin rol oynamaktadır. Maliyetlerinin minimize edilmesi, yöneticilerin karar mekanizmalarının oluşturulması, stratejik yönetimin üretim süreçlerinin üzerinde planlama ve kontrol çalışmaları ile daha düşük maliyetlerde ürün ve hizmet kalitesi sağlayabilmesi çabasını şekillendirmiştir. İçinde bulunulan rekabet ortamlarının sunduğu işletmelerin her geçen gün maliyetlerini daha da düşürerek etkin sonuçlar sağlayabilmesi, kaizen maliyetleme yöntemi ile mümkündür. Oluşturulabilecek maliyet minimizasyonlarının süreçlerde nasıl etkin kullanılması gerektiği, üretilen ürünlerin düşük maliyetli olarak üretilmesine rağmen mevcut kalitesinden ödün vermeden, talep edilen ürün ve hizmet doğrultusunda sunulmasını sağlayan kaizen maliyet sistemi, tasarım aşamasından üretimin tüm aşamalarını kapsayarak inceleyen bir yaklaşımdır. Günümüz ekonomik koşullarında işletmelerin kar maksimizasyonunu sağlamaları maliyet yönetimi ile de doğrudan ilgilidir. Maliyet yönetiminde işletmelere ilave yatırım yükümlülüğü oluşturmadan gerçekleştirilen tasarruf çalışmaları önem kazanmaktadır. Maliyet yönetiminin etkinliği, ürün veya hizmetlerin fiyatlamasına etkisi ile ciro artışını sağlamakla birlikte karlılığın ve rekabet gücünün hedeflenen düzeye gelmesini sağlayabilmektedir. Bu çalışmanın amacı kaizen maliyet yöntemi kullanılarak ürün ya da hizmetin hedef maliyeti belirlenerek bu doğrultuda istenilen maliyet minimizasyonuna kaizen maliyet yöntemi kullanılarak ulaşılmasıdır. İncelenen işletmenin maliyet verileri kullanılarak kaizen maliyet yönetimi uygulanmıştır. Üretim süreçleri incelenmiş ve istenilen %18 oranındaki kar hedefine ulaşılması için bölümler içerisinde ne kadarlık bir maliyet düşürülmelmesi gerektiği tespit edilmiştir.
The impact of technological and economic developments in the world on global competitive environments significantly affects investment decisions and organizational services. It also plays an active role on the textile business in ensuring cost performance in the competitive environment of the developing period. Minimizing the costs, the management of the decision makers of the measures, the strategic management's planning and control studies on the production system have shaped the effort to provide product and service quality at lower prices. It is possible for enterprises offered by the current competitive environments to provide effective results by further reducing their costs day by day with the kaizen costing method. The kaizen cost system, which ensures that the cost minimizations that can be created should be used effectively in the processes and that the products produced are produced at low cost, without compromising their current quality, in line with the requested products and services, is an approach that covers all stages of production from the design stage. In today's economic conditions, ensuring profit maximization of enterprises is also directly related to cost management. In cost management, savings activities carried out without creating additional investment obligations to enterprises are gaining importance. The effectiveness of cost management can ensure that profitability and competitiveness reach the targeted level, while ensuring an increase in turnover through its impact on the pricing of products or services. The purpose of this study is to determine the target cost of a product or service using the kaizen cost method and to achieve the desired cost minimization using the kaizen cost method in this direction. Kaizen cost management was applied by using the cost data of the examined enterprise. The production processes were examined and it was determined how much cost should not be reduced within the departments in order to reach the desired profit target of 18%.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3839
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10519534.pdf105195343.25 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.