Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/383
Title: Lisans Düzeyinde Yürütülen Türk Sanat Müziği Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programlarının İncelenmesi
Other Titles: EXAMINATION OF TURKISH ART MUSIC VOICE EDUCATION INSTRUCTION PROGRAM AT UNDERGRADUATE LEVEL
Authors: Prof. Yener, Sabri
Yılmaz, Melike
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Keywords: Turkish Art Music, Voice Education, Instruction Program,Türk Sanat Müziği, Ses Eğitimi, Öğretim Programı
Issue Date: 2019
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada lisans seviyesinde yürütülmekte olan Türk sanat müziği ses eğitimi dersi öğretim programlarının günümüzdeki mevcut durumunun nasıl olduğunu ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmaktadır. Tarama modelinde betimsel bir çalışma olan araştırmada, kuramsal veriler literatür taramasıyla elde edilmektedir. Programlara yönelik verilerin elde edilmesinde Türk sanat müziği ses eğitimi dersini yürütmüş veya yürütmekte olan öğretim elemanlarından görüşme tekniği ile toplanmaktadır. Görüşme yöntemi olarak Standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu uygulanmaktadır. Araştırma, içerisinde Türk müziği bölümü, Türk sanat müziği anasanat dalı, Ses eğitimi bölümü gibi konuyla alakalı bölümler bulunan 13 devlet üniversitesinin 2018-2019 eğitim öğretim yılı öğretim programlarıyla sınırlandırılmaktadır. Çalışma grubunu ilgili fakültelerde görev yapan alanında uzman öğretim elemanları oluşturmaktadır. 3 üniversiteden katılım sağlanamamasından dolayı çalışmaya 10 katılımcıyla devam edilmektedir. Verilerin çözümlenmesinde nitel yöntemler kullanılmaktadır. Araştırmanın sonucunda programlar arasındaki farklılıklar detaylı bir şekilde ortaya koyularak Türk sanat müziği ses eğitimi öğretim programlarının genel yapısı tespit edilmektedir. Sonuçlar doğrultusunda programlar üzerinde yapılabilecek iyileştirmelere, gelişmelere, yeniliklere, eksikliklerin giderilmesine yönelik öneriler getirilmektedir.
In this study, it is aimed to determine the current situation of Turkish art music voice education instruction program at undergraduate level. Qualitative research methods are used in the research. In this study, which is a descriptive study in the scanning model, theoretical data are obtained through literature scanning. In obtaining the data for the programs, Turkish art music sound education is collected from the lecturers who have carried out or carried out the course by using the interview technique. A standardized open-ended interview form is applied as a method of interviewing. The research is limited to the curriculum of the 2018-2019 academic year of 13 state universities, which have related departments such as Turkish music Department, Turkish art music department, sound education department. The study group is composed of experts in the field of working in the related faculties. Due to the lack of participation from 3 universities, the study is continued with 10 participants. Qualitative methods are used for analyzing data. As a result of the research, the differences between the programs are revealed in detail and the general structure of Turkish art music voice education programs is determined. In line with the results, suggestions are given for improvements on the programs, developments, innovations and the elimination of deficiencies.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/383
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10278381.pdf824.66 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.