Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3828
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAybirdi Tanrıverdi, Nilüfer-
dc.contributor.authorKorkmaz, Dilek-
dc.date.accessioned2023-09-18T08:01:22Z-
dc.date.available2023-09-18T08:01:22Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3828-
dc.description.abstractTürkiye’deki devlet ilkokullarında görev yapan İngilizce öğretmenleri, öğrencilere konuları somut hale getirme amacıyla kendi hazırladıkları ya da edindikleri materyalleri öğretim ortamına dâhil etmektedirler. Bu ekstra materyallerin kullanımında da bazı problemlerle karşılaşılmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı öğretmenlerin karşılaştıkları bu problemleri tespit etmek ve çözüm önerileri sunmaktır. Bu çalışma nitel bir vaka çalışmasıdır ve çalışmada katılımcı olarak 2 İngilizce öğretmeni yer almaktadır. Katılımcıların seçilmesinde amaca uygun örneklem yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma 6 hafta sürmüştür. Bu sürede veri toplama amacıyla sınıf gözlemi, görüşme ve öz-değerlendirme raporu yazımı teknikleri kullanılmıştır. Veri analizinde ise kodlama ve tema oluşturma yöntemlerine başvurularak veriler sistematik bir şekilde analiz edilmiştir. Bulgular göstermektedir ki öğretmenler öğrencilerde dikkat dağınıklığı, öğrencilerin ekstra materyal kullanımı ile ilgili yönergeleri anlayamaması, teknik problemler, ders saatinin yetersizliği, öğrencilerin yavaş hareketleri, ekstra materyallerin zarar görmesi ve öğrencilerde ders materyali eksikliği gibi bazı problemlerle karşı karşıya kalmaktadır. Bu sorunlara alternatif çözüm önerileri de çalışmada sunulmuştur (materyali uyarlama, yönergeleri adım adım verme vb.) .en_US
dc.description.abstractEFL teachers teaching in state primary schools in Turkey create or employ supplementary materials to promote concrete learning. However, in some cases, the use of supplementary materials leads to several problems. The main purpose of this study is to define these problems and to develop strategies for overcoming them while using the supplementary materials. This is a qualitative case study and two EFL teachers participated in this study. A purposive sampling technique was applied to select the teacher participants. The study took place over six weeks. The data were collected through classroom observation, interviews, and self-evaluation reports. The collected data were analysed by coding and theming. The findings revealed that teachers encountered problems such as students’ being distracted, students’ not understanding the instructions for using the supplementary materials, technological issues, insufficient class time, slowness of young learners, damage to the supplementary materials, and lack of materials for students (e.g., scissors or glue). The study also provides some alternative strategies for overcoming these problems (e.g., adaptation of material, giving instruction one by one etc.).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSsoyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkiye’deki İngilizce öğretmenleri, Ekstra materyal kullanımı, Problemler, Çözümleren_US
dc.subjectTurkish EFL teachers, Supplemental material use, Problems, Solutionsen_US
dc.titleTürkiye’deki İlkokullarda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Yardımcı Materyal Kullanımının İncelenmesi: Problemler ve Çözümler Üzerine Bir Vaka Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeAn Analysis of Turkish Primary School Efl Teachers’ Use of Supplementary Materials: A Case Study on Problems and Solutionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1223-3050en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4933-9625en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10557585.pdf105575851.65 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.