Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3824
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇinici, Ayhan-
dc.contributor.authorAktaş, Nazife-
dc.date.accessioned2023-09-18T08:00:07Z-
dc.date.available2023-09-18T08:00:07Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3824-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı bağlam temelli REACT stratejisinin 5. Sınıf öğrencilerinin “Işığın Yayılması” ünitesinin günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerine ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisini belirlemektir. Araştırma örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılında Ordu ili, Altınordu ilçesinde bir devlet okulunun 5. sınıfında öğrenim gören 119 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma ön test, son test ve kontrol gruplu yarı deneysel desenle yürtülmüştür. Seçkisiz yöntemle belirlenen iki sınıfta bulunan 60 öğrenci deney grubunu, iki sınıfta bulunan 59 öğrenci ise kontrol grubunu oluşturmaktadır. Öğretim deney grubunda araştırmacı tarafından tasarlanan bağlam temelli REACT stratejisine uygun materyallerle yapılırken kontrol grubunda programın öngördüğü yöntemlere uygun ders kitabındaki etkinliklerle yürütülmüştür. Araştırma verileri, fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeğinin ve aynı okulda 6. sınıfta öğrenim gören 20 öğrenci ile pilot çalışma yapılarak geçerliği ve güvenirliği sağlanmış olan günlük yaşamla ilişkilendirme testinin ön test ve son test olarak uygulanmasıyla elde edilmiştir. Verilerin analizi için SPSS 22.0 paket programı ile tek yönlü Anova, bağımlı ve bağımsız örneklem t testi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre bağlam temelli REACT stratejisiyle yapılan öğretimin, öğrencilerin bilgileri günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini artırmada iyi düzeyde etkili olduğu bulunurken fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına anlamlı bir etkisi bulunamamıştır. Araştırma sonuçlarının, öğrencilerin fen bilimleri dersinde öğrendiği bilgileri günlük yaşamlarıyla ilişkilendirmelerine yönelik düzenlemelerin yapılmasına ışık tutması açısından önemli olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the effect of context based REACT teaching model on 5th grade students' association levels "propagation of light" unit with daily life and motivation toward science course. The research sample consists of 119 students studying in the 5th grade of a public school in Altınordu district of Ordu province in the 2021-2022 academic year. The research was conducted in a quasiexperimental design with pretest-posttest control group. 60 students in two classes determined by the random method constitute the experimental group, and 59 students in two classes constitute the control group. While teaching in the experimental group was carried out with materials suitable for the context-based REACT strategy designed by the researcher, in the control group it was carried out with the activities in the textbook in accordance with the methods prescribed by the program. The research data were obtained by applying the motivation scale for learning science and the test of associating with daily life, whose validity and reliability were ensured by a pilot study with 20 sixth grade students in the same school, as pre-test and post-test. For the analysis of the data, one-way Anova, dependent and independent sample t-test was performed with the SPSS 22.0 package program. According to the results of the analysis, it was found that teaching with the context-based REACT strategy was effective in increasing students' level of associating information with daily life, but it did not have a significant effect on their motivation to learn science. It is thought that the results of the research are important in terms of shedding light on the arrangements for students to associate the information they learned in the science course with their daily lives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBağlam Temelli Yaklaşım, REACT Stratejisi, Motivasyon, Günlük Yaşamla İlişkilendirmeen_US
dc.subjectContext-Based Approach, REACT Strategy, Motivation, Association with Daily Lifeen_US
dc.titleBağlam Temelli React Öğretim Modelinin Öğrencilerin Fen Bilimlerini Günlük Yaşamla İlişkilendirme Düzeylerine ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Motivasyonlarına Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Context Based React Teachıng Model on Students' Level of Assocıatıng Scıence Wıth Daıly Lıfe and theır Motıvatıon toward Scıenceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3897-5511en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9808-5289en_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10415761.pdf104157614.07 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.