Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3809
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSulak, Süleyman Erkam-
dc.contributor.authorElik, Burak Can-
dc.date.accessioned2023-09-18T07:55:09Z-
dc.date.available2023-09-18T07:55:09Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3809-
dc.description.abstractDört temel dil becerisinden biri olan okuma, bireye yaşam boyu eşlik eden en önemli bilgi kaynaklarından bir tanesidir. Okumanın temel amacı okuduğunu anlamadır. Yapılan çalışmalar okuduğunu anlama becerisi iyi olan bireylerin çeşitli alanlarda daha başarılı olduğunu ortaya koymaktadır. Okuduğunu anlama becerisinin kazanılması ve geliştirilmesine yönelik birçok yöntem- teknik bulunmaktadır. Bu yöntemlerden bir tanesi de JİGSAW (ayrılıp birleşme) okumadır. JİGSAW okuma ile ilgili yapılan çalışmalar incelendiğinde, JİGSAW okuma yönteminin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisini inceleyen çalışmalar sınırlı sayıdadır. Bu çalışmanın ilgili alanyazındaki boşluğu gidereceği düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı; JİGSAW okuma yönteminin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine olan etkisini incelemektir. Araştırma yarı deneysel desenlerden öntest- sontest kontrol gruplu desene göre tasarlanmıştır. Araştırma 2021- 2022 eğitim- öğretim yılında Şırnak ili Merkez ilçesinde bulunan bir devlet okulunda 8 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 25 deney, 25 kontrol grubu olmak üzere toplam 50 üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Edison Ampulü Buluyor” adlı okuduğunu anlama ölçeği kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulama öncesi okuduğunu anlama ölçeği öntest olarak uygulanmış ve iki grubun okuduğunu anlama beceri puanları birbirine yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney grubuna sekiz hafta boyunca haftada iki saat olacak şekilde toplam 16 saat JİGSAW okuma yönteminin kullanıldığı ders programı uygulanmıştır. Kontrol grubu aynı metinler geleneksel yöntemle işlenmiştir. Yapılan 8 haftalık uygulama sonrasında her iki gruba sontest uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 26.0 paket programına aktarılmış ve veriler üzerinden araştırma soruları doğrultusunda aritmetik ortalama, yüzde, frekans, standart sapma, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Mann Whitney U Testi gibi gerekli istatistiksel işlemler yapılmıştır. Araştırmada JİGSAW okuma yönteminin deney grubunda yer alan öğrencilerin okuduğunu anlama becerisini geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractReading, one of the four basic language skills, is one of the most important sources of information that accompanies the individual throughout life. The main purpose of reading is to understand what you read. Studies show that individuals with good reading comprehension skills are more successful in various fields. There are many methods-techniques for the acquisition and development of reading comprehension skills. One of these methods is JİGSAW (split and merge) reading. When studies on JİGSAW reading are examined, studies examining the effect of JİGSAW reading method on reading comprehension are limited. It is thought that this study will fill the gap in the related literature. The purpose of this research; The aim of this study is to examine the effect of JİGSAW reading method on the reading comprehension skills of third grade students. The research was designed according to the pretest-posttest control group design, which is one of the quasi-experimental designs. The research was carried out for 8 weeks in a public school located in the central district of Şırnak province in the 2021-2022 academic year. The study group of the research consists of 50 third-year students, 25 of which are in the experimental group and 25 in the control group. A reading comprehension scale called "Edison Ampulü Buluyor" was used as a data collection tool in the study. The reading comprehension scale was applied as a pretest to the experimental and control groups before the application, and it was concluded that the reading comprehension skill scores of the two groups were close to each other. A total of 16 hours of JİGSAW reading method was applied to the experimental group, two hours a week for eight weeks. The same texts in the control group were processed with the traditional method. After 8 weeks of application, posttest was applied to both groups. The data obtained in the research were transferred to the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 26.0 package program and necessary statistical processes such as arithmetic mean, percentage, frequency, standard deviation, Wilcoxon Signed Rank Test, Mann Whitney U Test were performed on the data in line with the research questions. In the study, it was concluded that the JİGSAW reading method improved the reading comprehension skills of the students in the experimental group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlkokul, Okuma, Okuduğunu Anlama, Ayrılıp Birleşme, JİGSAW, JİGSAW Okuma.en_US
dc.subjectPrimary School, Reading, Reading Comprehension, Separation, JİGSAW, JİGSAW Reading.en_US
dc.titleAyrılıp Birleşme (Jigsaw) Yönteminin İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisien_US
dc.title.alternativeSeparation and Merger (Jigsaw) Method Primary School Effect of Third Grade Students on Reading Understanding Skillsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4042-891Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0026-6621en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10532653.pdf1053265313.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.